پویش ملی قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه از شب شهادت امام سجاد علیه السلام در استان کرمان آغاز می شود

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان با اشاره به پویش ملی قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه از شب شهادت امام سجاد علیه السلام تا پایان ماه صفر گفت: این دعا در مصلی ها و محل های برگزاری نماز جمعه و مساجد سراسر استان قرائت خواهد شد.

حجت الاسلام سیدمحمد جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ با اشاره به پویش ملی قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه از شب شهادت امام سجاد علیه السلام تا پایان ماه صفر افزود: این دعا در بین الصلاتین نمازهای جمعه و جماعت در مصلی ها و مساجد سراسر کشور و به تبع آن در مصلی ها  و محل های برگزاری نماز جمعه و مساجد برگزار می شود.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان افزود: این موضوع به صورت فایل صوتی و تصویری و پیام در اختیار ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه قرار گرفته است.

 

 

وی ادامه داد: در آغاز کرونا و همه گیر شدن این بیماری رهبر معظم و عالیقدر انقلاب مردم را دعوت به قرائت دعای هفتم سجادیه کردند که مدتی در مساجد، تکایا وحسینیه ها و اجتماعات مردمی عمل اما سپس عادی شد.

 

 

حجت الاسلام جعفری اظهار کرد: به نظر می رسد باید یک کار همه گیر و فراگیر صورت بگیرد تا با لبیک همگانی عنایت الهی و نصرت الهی شامل مردم و مؤمنین شود لذا با محوریت نهاد نماز جمعه مناسب است قرائت دعای هفتم به صحیفه سجادیه شکل جمعی و فراگیر پیدا کند تا با استغاثه و تضرع به درگاه الهی این شرایط سخت و ابتلای وسیع برطرف شود.

 

 

گفتنی است؛ نماز جمعه ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۰ در شهرهای کرمان، بم، جیرفت، زرند، بافت، کوهبنان، بردسیر، شهربابک و منوجان برگزار نمی شود و در سایر مناطق استان کرمان با رعایت اصول و مقررات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار و اقامه خواهد شد ضمن اینکه بنا بر مصوبه ستاد ملی مبنی بر برگزاری نمازجمعه در فضای باز در مناطق قرمز می توانند در صورت امکان اقدام به برگزاری کنند.


   

کد خبر 1090674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha