سبک مدیریت صادقانه شهیدان رجایی و باهنر الگویی بی‌بدیل برای خدمت است

زارع سبک مدیریت صادقانه شهیدان رجایی و باهنر را الگویی بی‌بدیل برای خدمت دانست و با بیان اینکه در جهت تعالی ایران عزیز، با عزم همگانی و جمعی، مشارکت عمومی جلب شود؛

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، « ارسلان زارع» امروز (پنجشنبه، ۱۱ شهربور) در جشنواره شهید رجایی گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دولت بویژه رجایی و باهنر اظهار داشت: الگوی رفتاری این شهیدان، الگوی بی بدیلی از تلاش های صادقانه برای خدمت بی منت به مردم و ایثار  جان در راه خدمتگزاری به ملت است.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر، هرگز از حافظه تاریخی مردم ما زدوده نشده و نمی شوند، گفت: برگزاری هر ساله جشنواره هایی با نام این عزیزان، در واقع یادآوری سیره این شهدای والامقام و سبک مدیریتی ماندگار آنان است که گام هایی بزرگ در نیل به آرمان های بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی به شمار می آید.

 

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید براینکه همه ما نیز باید در گفتار، عمل و اقدام، پایبند اندیشه های تابناک امام راحل باشیم، افزود: خدمت در منظومه فکری امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب؛ خدمت برای خدا و در نظر داشتن رضایت باریتعالی در انجام امور است.

 

وی اضافه کرد: مدیران باید فرصت خدمت به مردم را قدر دانسته و آن را به مثابه نعمتی بدانند که در اختیارشان گذاشته شده و این دوره مسئولیت آنان، ادای امانت برای انجام خدمت به ملت است.

 

استاندار گیلان استفاده صحیح از منابع ذی‌قیمت انسانی، باور قلبی به حمایت ها و پشتیبانی های مردمی توسط مدیران و لزوم گره گشایی از مشکلات آنان را مورد تأکید قرار داد و گفت: ملت ایران، مردمی آگاه، فهیم و قدرشناس هستند و با درک وجود مشکلات بسیار اما مشاهده تلاش مدیران و خدمتگزاران خود، به نیکی درمی یابند که با استمرار کوشش ها، کاستی ها و تنگناها مرتفع می‌شود.

 

وی بر ضرورت توجه به اجرای عدالت مطابق با قانون تأکید کرد و با بیان اینکه قانونمداری به عنوان یک اصل باید وجهه همت مدیران باشد، افزود: حرکت در مسیر تحقق عدالت و مبارزه با فساد؛ مستلزم در اختیار داشتن لوازمی است که مهمترین آنها قانونمداری، سلامت اداری، شفافیت، نظارت مستمر و همچنین توسعه دولت الکترونیک است.

 

زارع به نقش موثر توسعه دولت الکترونیک در شفافیت، پیشگیری از رانت و فساد، تسهیل دسترسی مردم به خدمات و کاهش هزینه ها اشاره و خاطرنشان کرد: طی افزون بر ۱۸ ماه گذشته و در دوران مقابله با کرونا، اهمیت استفاده از ظرفیت فضای مجازی و خدماتی که به مردم از بستر دولت الکترونیک ارائه شد؛ بیش از پیش بر همگان روشن و مبرهن گردید و تاکید دارم این امر، با جدیت و خلق ایده های جدیدی که زمینه ساز تسهیل امور مردم باشد؛ استمرار یابد.

 

رئیس ستاد استانی جشنواره شهید رجایی گیلان با بیان اینکه در ارزیابی های صورت گرفته تا نقطه مطلوب در دولت الکترونیک فاصله داریم، گفت: باتوجه به وجود کمترین مشکل در دسترسی به اینترنت و ارتقاء کیفیت آن در آینده ای نزدیک، بسیاری از زیرساخت های توسعه دولت الکترونیک در گیلان مهیاست و براین مبنا باید از سامانه های طراحی شده استفاده بیشتری شود که نیازمند اطلاع رسانی فزون تر به مردم است.

 

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: کرونا دشواری هایی برای برقراری ارتباطات اجتماعی پدید آورده و سبک زندگی جدیدی پیش روی ما نهاده، اما بایستی با رعایت توصیه ها و پروتکل های بهداشتی، ارتباط با مردم، وجود داشته باشد و نهایت اهتمام و تلاش برای گره گشایی از امور آنان صورت گیرد.

 

دکتر زارع با بیان اینکه وجود بیماری کووید 19 نباید منجر به معطل ماندن امور مردم و کاهش ارتباط مدیران و کارکنان با آنان شود، گفت: یکی از بسترهای ارتباط با مردم، سامانه های ارتباطی و حضور بین آنان با حفظ فاصله اجتماعی است که باید مورد همت مدیران قرار گیرد.

 

وی به اعلام آمادگی کامل همه قوا، ملت و نخبگان، برای همراهی شایسته با آیت الله رئیسی و کمک به دولت سیزدهم در جهت ساختن ایران و تعالی کشور عزیزمان اشاره و اضافه کرد: بایستی از این فرصت، برای جلب مشارکت استفاده کرده و با یک عزم همگانی و جمعی، در جهت بهبود امور، تلاش و کوششی مضاعف صورت گیرد.

 

وی با قدردانی از تلاش های مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی در سال گذشته و ارزیابی های صورت گرفته توسط دبیرخانه جشنواره شهید رجایی گیلان گفت: در راستای ارتقاء شاخص های عمومی و اختصاصی، رفع اشکالات و نواقص و نیز واگذاری برخی خدمات به بخش خصوصی، باید  به تلاش مضاعف پایبند باشیم.

 

در پایان این جشنواره، دستگاه ها و فرمانداری های برتر ، با اهداء لوح، تجلیل شدند.

کد خبر 1090711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha