کاهش فرزندآوری از حربه های استکبار ضد اسلام است/ولایت مداری پیام قیام عاشوا

حجت الاسلام دانش تلاش برای کاهش انگیزه زوج های جوان در فرزند آوری را یکی از حربه های استکبار ضد اسلام عنوان کرد و گفت: اگر قرار است اسلام و تشییع ارتقا پیدا کند دو بال عترت و قرآن است، افراط و تفریط دو بال بدبختی جامعه دینی و مهدوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«صادق دانش» در مراسم عزاداری دهه سوم محرم حسینی در حسینیه پایین محله المشیر با اشاره به آیه ۱۰۲ سوره صافات، اظهار کرد: قرائت این سوره همواره تاکید شده است،  بر ادامه سنت حضرت ابراهیم (ع) تاکید دارد چرا که در آن نکات زیبایی گنجانده شده است.

 

امام جماعت مسجد شاه غازی ساری افزود: حضرت ابراهیم خلیل الله سالها فرزندی نداشتند تا اینکه کنیز خود را با اذن همسر اول به همسری انتخاب کرد، حسادت زنانه همسر اول به هاجر، موجب شد ابراهیم هاجر و تنها فرزنش اسماعیل را وسط بیابان رها کرده و به خدا بسپارد، بحث ذبح اسماعیل توسط پدر و ورود گوسفند را شنیده‌ایم.

 

حجت الاسلام دانش تاکید کرد: تک تک کلمات قرآن نشان از امتحانات سختی است که خدا از انبیا گرفته است، حضرت ابراهیم با فرزندش مشورت می‌کرد، والدین در جامعه باید جوانان را تحویل بگیرند و از آن‌ها به‌عنوان مشاور استفاده کنند تا در تله‌های شیاطین، جن و انس قرار نگیرند، این تله‌ها بسیار زیبا چیده شده تاجوانان را اغفال نموده و از راه بدور نمایند و حقیقت را پیدا نکنند،حتی تحصیل‌کرده‌های ما نیز بعضا گرفتار این تله ها می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی طلاب خلع لباس شده مطالب را اشتباه بیان و تفهیم می کنند که انگاربرای معاندین مذهب درحال سخن وری هستند، گفت: جوانان به‌خوبی جذب این سخنان می‌شوند، برخی از این مطالب اشتباه بیان می‌شود، باید مطالعه کنند تا همه چیز دین را زیر سوال نبرند.

 

حجت الاسلام دانش اذعان کرد: ما همچون ابراهیم و اسماعیل در این زمان مورد امتحان قرار می‌گیریم، لحظه به لحظه قیام امام حسین (ع) درس است.

 

وی، یادآور شد: چنانچه همچون حسین (ع) اعتقاد داشته باشیم هرگز با یزیدیان سازش نداریم، امام حسین (ع) در کربلا همچون ابراهیم (ع) امتحان شد، اسماعیل امام آقا علی اکبر(ع) بود، اما تفاوت زیادی است، تا جایی که زمانی که ابراهیم (ع) وقتی نام حسین (ع) را می‌شنود اشک می‌ریزد.

 

حجت الاسلام دانش با اشاره به خاطره‌ای از اینکه کودکی یک آخوند را با عنوان مارمولک خطاب کرد، گفت: کودک تقصیری ندارد، اگر والدین در منزل از خوبی‌های علما را بیان کنند فرزند می‌آموزد، افزایش جنبه‌های اعتقادی ضرورت دارد.

 

وی یادآور شد: جوانان باید حرف علما را بپذیرند چرا که حق‌جو هستند، جوانان تربیت را از اسماعیل (ع) بیاموزند که به خواب پدر احترام گذاشت و فرمود هر آنچه خدا امر کرد عمل کن! جوانان ما هم باید عاشق خدا باشند.

 

قائم مقام  و معاون فرهنگی دفتر مرجعیت دینی و علمی علامه آیت الله جوادی آملی(حفظ الله) در ساری با بیان اینکه اسلام دین تقلیدی نیست، تصریح کرد: اسلام کاملا اعتقادی است.

 

امام جماعت مسجد شاه غازی ادامه داد: همین بحث‌ کاهش فرزندآوری نتیجه آسیب است، دشمن می‌خواهد اعتقادات را به زوال بکشد، توجه به روایت، احکام و فقه و بالیدن به علما بر همه ما لازم است، خوشبختانه این منطقه عالم‌پرور است.

 

حجت الاسلام دانش بیان کرد: صابرین نسبت به مسئولیتی که دارند خوب فکر کنند، روز قیامت از همه در خصوص ولایت‌مداری توأم با تعقل سوال می‌پرسند، ما همه در معرض امتحانیم لحظه به لحظه این امتحان را امام حسین (ع) در کربلا پس داد، یعنی تا قیام قیامت هر کسی باور کند هرگز با یزیدیان کنار نمی‌آید.

 

وی افزود: در جامعه با هزاران شبهه مواجه ایم حتی واقعه عاشورا را زیر سوال می‌برند، اگر قرار است اسلام و تشییع ارتقا پیدا کند دو بال عترت و قرآن است، افراط و تفریط دو بال بدبختی جامعه دینی و مهدوی است.

 

حجت الاسلام دانش با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ادامه داد: افراط و تفریط ضرورتی ندارد، ما همواره در مراسم عزاداری بر لزوم رعایت توجه به مسائل پیشگرانه تاکید داشته و داریم.

 

امام جماعت مسجد شاه غازی خاطرنشان کرد: نوک پیکان تمام بدبختی جامعه به سمت شور بدون شعور است که جامعه را به بدبختی می‌کشاند، حقیقت در دنیای ما همچون آب است، باید لمس کنیم که حسین بن علی (ع) آب حیات است، وگرنه هیچ طراوتی در روح جوانان شاهد نیستیم.

 

وی گفت: اینکه در یک مراسمی لخت شویم سینه بزنیم کار خاصی نکرده باید بدانیم جریان قیام چیست.

 

حجت الاسلام دانش خطاب به جوانان یادآور شد: ناامید نباشید که ناامیدی جامعه ای را به زوال می‌کشاند، شیعه‌ به امید ظهور امام زمان (عج) زنده است به مفهوم رجا، نگذاریم امید را از ما بگیرند.

کد خبر 1090766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha