زیرساخت جاده‌ای و ریلی خوزستان در شان استان نیست/ هر مدیری باید مبتنی بر تخصص خود مسئولیت بگیرد

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه وضعیت فاضلاب، آب شرب در روستاها و برخی شهرستان‌ها، مشکلات روان آب‌ها و سیل ها از مشکلات عمده خوزستان هستند گفت: زیرساخت جاده‌ای و ریلی و حمل و نقل هم در شان استان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «قاسم سلیمانی دشتکی» شامگاه (پنجشنبه ۱۱ شهریور) در گفتگوی زنده تلوزیونی اظهار کرد: مدیران هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی و عمومی باید روحیه جهادی، مردمی، سالم و در شان استان داشته باشند.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه بسیاری از مدیران دارای این ویژگی‌ها و البته برخی مدیران هم فاقد این مشخصات هستند افزود: وضعیت فاضلاب، آب شرب در روستاها و برخی شهرستان‌ها، مشکلات روان آب‌ها و سیل ها از مشکلات عمده خوزستان هستند.

 

وی با اشاره به اینکه زیرساخت جاده‌ای و ریلی و حمل و نقل هم در شان استان نیست اضافه کرد: استان خوزستان با توجه به فعالیت‌های صنعتی، نفتی، تردد زائران و مسافران وجهه ملی دارد. 

 

سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در ساختار استانداری بیش از ۱۷۰ مامور در سیستم استانداری مشغول بودند که برخی از آنها شرایط قانونی ماموریت را نداشتند. 

 

وی با بیان اینکه خیلی موضوعات نیازی به طرح در شورای تامین ندارند اما این مساله چندان مورد توجه نبود ابراز کرد: هر مدیری باید مبتنی بر تخصص خود مسئولیت بگیرد و افراد در جای صحیح خود گمارده شوند. 

 

استاندار خوزستان عنوان کرد: دو مشکل تحریم‌ها و کرونا معضلات عمده کشور هستند که خوزستان نیز از این دو موضوع متاثر بوده و در عین حال در مقاطع مختلف همچون ریزگردها، سیل و تنش آبی اعتبارات خوبی به استان اختصاص یافته است. 

 

وی بیان کرد: طرح‌های خوبی در استان همچون طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اجرا شد و حدود ۳۰۰ هزار هکتار از آن اجرایی شده، گرچه برخی مشکلات و عدم رعایت توازن منطقه‌ای در اجرای آن بود و نیاز به حرکت قوی‌تری برای ادامه اجرای این طرح داریم. 

 

سلیمانی دشتکی اذعان کرد: در خسارات سیل ۹۸ حدود ۲۵۰ میلیارد تومان که ۳۵ درصد خسارات بود تامین نشد که با پیگیری این اعتبارات را جذب کردیم و به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شد. 

 

وی خاطر نشان کرد: یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان برای تنش آبی اخیر صد درصد اعتبار گرفتیم و رقم قابل ملاحظه‌ای هم در سفر معاون اول رئیس جمهور به استان اختصاص یافت. 

 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه مدیران پروازی در استان عمدتا در پتروشیمی‌ها و شرکت‌های خصوصی مشغول هستند تاکید کرد: بسیاری از مدیران استان مخلصانه و جهادی در حال کار کردن هستند و نباید به طور کلی تلاش همه مدیران استان را تخطئه کنیم و زیر سوال ببریم. 

 

وی به سفر اخیر رئیس جمهوری به خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: این سفر کاملا سرزده بود و ابتدا در جریان وضعیت آب و فاضلاب قرار گرفتند و سپس به صورت کاملا سرزده از بیمارستان رازی بازدید داشتیم و بعد از پروژه آبرسانی جفیر را که با مشارکت سپاه و آب و فاضلاب انجام شده بود افتتاح کردیم. 

 

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: در ادامه سفر رئیس جمهوری به خوزستان در مرکز استان نشست شورای اداری برگزار شد که مسائل روز و همچنین موضوعات کلیدی و ریشه ای استان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و پس از آن از منطقه حصیرآباد که دارای پهنه‌های مخاطره آمیز و رانشی است بازدید کردیم.  

 

وی یاد آور شد: قرار است پروژه یک هزار و ۶۸۰ واحدی مسکن برای چهار پهنه در معرض خطر اهواز ساخته شود و البته حدود ۹۰ واحد هم در معرض خطر جدی هستند و امروز تصمیم گرفتیم تعدادی منازل اجازه کنیم تا این ۹۰ خانوار تا قبل از فصل بارندگی جابه‌جا شوند. 

 

استاندار خوزستان تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری برای اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری قرار شد جلسه ای در دفتر معاون اول رئیس‌جمهور با حضور وزیران و مدیران مربوطه تشکیل و تجهیز منابع شود و سرعت بیشتری به طرح داده شود. 

 

وی عنوان کرد: همچنین وزیر نیرو پیشنهاد داد با اختصاص اعتبار یک هزار میلیارد تومان طرح آبرسانی غدیر را از طریق طرح میانبر ظرف هشت ماه اجرا کند که با این پیشنهاد موافقت شد.

 

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه در ارتباط با سیستم فاضلاب و روان‌آب ها نیز تصمیمات خوبی گرفته شد ابراز کرد: در ارتباط با قیمت خرما پیشنهاد دادیم به وزیر جهاد کشاورزی و مصوبه خوبی به ما رسید و قرار شد ۹ هزار تن خرید تضمینی انجام شود. 

 

وی با اشاره به اینکه در تنش آبی هم اعتبار خوبی مصوب گرفتیم و خسارات دام ها را به مقدار قابل توجهی پرداخت کردیم افزود: برای سد مارد و چوئبده ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص صد درصد گرفتیم.  

 

استاندار خوزستان تاکید کرد: با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) توافق شد ۱۰۰ میلیارد تومان برای تنش آبی استان و ۶ میلیارد هم برای پرداخت خسارت دام‌ها کمک کند؛ همچنین ۱۵۰ تانکر برای آبرسانی در دوره تنش آبی اجاره کردیم. 

 

وی بیان کرد: کارهای خوبی برای رفع تنش آبی انجام شده و برخی از طرح ها در این زمینه را افتتاح کرده ایم که از جمله آن آبرسانی به ۴۴ روستای هویزه و اصلاح و ارتقای شبکه آب حمیدیه است؛ ۷۰۰ روستا دارای تنش آبی داشتیم که ظرف سه ماه اخیر مشکلات ۱۲۰ روستا رفع شده است.

 

سلیمانی دشتکی اذعان کرد: در ارتباط با کرونا ما وضعیت خوبی نداریم البته این شرایط در همه دنیا وجود دارد، شرایط امروز ما مطلوب نیست و آمار فوتی ما روزانه به سطح بالایی رسیده و به طور میانگین به ۶۰ نفر فوتی روزانه رسیده ایم. 

 

وی اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان سربازان خط مقدم ما هستند و تحت هیچ شرایطی نباید روحیه آنها تضعیف شود و وقتی من از تلاش های آنها قدردانی و دفاع می‌کنم به معنی این نیست که صد در صد کارها به نحو مطلوب و بدون مشکل انجام می‌شود اما موظفیم از تلاش های شبانه روزی مدافعین سلامت قدردانی کنیم. 

 

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: برای واکسیناسیون ظرفیت تزریق روزانه ۴۰ هزار دوز را داریم و از هفته آینده به میزان قابل توجهی محموله واکسن به استان خواهد رسید. 

 

وی ادامه داد: اگر هر قدر هم ظرفیت بهداشت و درمان را افزایش دهیم اما مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند باز هم دچار مشکل خواهیم بود؛ هم اکنون ۵۸ درصد نرخ ابتلا در اثر مراودات خانوادگی و فامیلی است، استفاده از ماسک به ۴۸ درصد رسیده که بسیار پایین است و از مردم عزیز خواهش می کنم پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند. 

 

سلیمانی دشتکی افزود: شرکت پتروپالایش را در شورای برنامه ریزی استان به تصویب نهایی رساندیم که هر کدام هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و تعداد زیادی شغل غیر مستقیم ایجاد می‌کند و امیدواریم به سرعت شروع شوند. 

 

وی یاد آور شد: تا لحظه ای که در مسئولیت داشته باشم با همه وجود برای رفع و کاهش مشکلات مردم استان تلاش خواهم کرد.

 

کد خبر 1090768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha