گره زدن کار فرهنگی به پول به حوزه فرهنگ آسیب وارد می کند

مدیر دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه فعال فرهنگی دغدغه‌ مند کمبود امکانات و بودجه را دخیل نمی‌کند، تاکید کرد: واقعیت این است گره زدن کار فرهنگی به پول به فرهنگ آسیب وارد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی شهرستان کهگیلویه امروز (۱۱ شهریور) با مسئولان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و با حضور مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن کنفرانس سپاه دهدشت برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام «حسنی سعدی» در این نشست گفت: در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی سه گانه امام جماعت، یک امامت جمعه و یک امام جامعه وجود دارد که این سه گانه به نماز جماعت «مسجد»، نماز جمعه «مسجد جامع» و مناسک حج «مسجد الحرام» پیوند می‌خورد.

 

مدیر دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه ائمه جمعه محور کار فرهنگی هستند، تصریح کرد: فعالان فرهنگی حول این محور به فعالیت می‌پردازند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه در کشور خلا قانونی به هیچ وجه نداریم، یادآور شد: در حوزه فرهنگ قوانین مرتب و به روزی تدوین شده، اما خلا مجری قانون داریم.

 

حجت‌ الاسلام سعدی با بیان اینکه فعال فرهنگی دغدغه‌ مند کمبود امکانات و بودجه را دخیل نمی‌کند، تاکید کرد: واقعیت این است گره زدن کار فرهنگی به پول به فرهنگ آسیب وارد می کند.

 

حجت‌ الاسلام «عباس محمدیان» هم گفت: نظرات کارشناسی فعالان فرهنگی در تصمیم گیری حوزه فرهنگ موثر و راهبردی خواهد بود.

 

مدیر اداره برنامه‌ ریزی فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور اظهار کرد: ما نیازمند بازتعریف کار فرهنگ ذیل آرمان‌های کلان انقلاب هستیم که کار یکدیگر را خنثی نکنیم.

 

وی لازمه این کار را وجود فعالان فرهنگی با سواد، دغدغه‌ مند و کار بلد دانست و افزود: آمارهای غیر واقع و تعمیم مشکل کوچک به همه کشور آسیب‌ زا است.

 

حجت الاسلام محمدیان خاطرنشان کرد: دغدغه فرهنگی باید مبتنی بر دقت باشد، یعنی وقتی می‌ گوییم ۵۰ درصد جامعه این مشکل را دارند باید دقیقا همین آمار باشد نه اینکه اگر در یک خیابان معضلی پیش آمد بگوییم شهر از دست رفت.

 

مدیر اداره برنامه‌ ریزی فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور دشمن‌شناسی و وقت شناسی را لازم دانست و افزود: در انجام کار فرهنگی «کاکل اقدام را به زلف امکانات گره نزنیم

 

گفتنی است در نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی کهگیلویه با مسئولان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور دغدغه‌ها و چالش‌های حوزه فرهنگ مطرح و برای برون رفت از آن راهکارهایی ارائه شد.

کد خبر 1090786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha