بهره برداری از ۱۱۴ پروژه محرومیت زدایی در شهرستان قلعه گنج 

حسین معروفی گفت: امروز در شهرستان قلعه گنج ۱۱۴ پروژه به بهره برداری رسید، که مسکن مددجویان به مبلغ یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان مشترک با کمیته امداد امام خمینی (ره) به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، پروژه های محرومیت زدایی در شهرستان قلعه گنج با حضور فرمانده سپاه ثارالله استان به بهره برداری رسید.



«حسین معروفی» در حاشیه افتتاح این پروژه ها، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل، گفت: یکی از اولویت های مورد نیاز استان کرمان کمک به ساخت مسکن مددجدیان کمیته امداد امام خمینی (ره) و مسکن محرومین، ترمیم و تعمیر مسکن های آنها است.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان این مطلب که ساخت مسکن مددجویان و محرومین در دستور کار سپاه استان قرار دارد، افزود: اکنون در استان کرمان برای مددجویان کمیته امداد خمینی (ره) ساخت ۶ هزار و ۲۰۰ مسکن مورد نیاز است، که یکهزار و ۲۰۰ مسکن آن روستایی و  ۵ هزار مسکن نیز شهری است.


وی بیان کرد: براساس تفاهم نامه ای که سپاه با کمیته امداد خمینی (ره) منعقد کرده برای احداث ۵۰ هزار مسکن است و ما در استان کرمان اعلام آمادگی کردیم هر سهمیه ای که اعلام شود اولویت ما ساخت یکهزار و ۲۰۰ مسکن روستائیان است.


معروفی ابراز کرد: از این تعداد مسکن روستایی، با ساخت ۴۰۰ مسکن موافقت شده اما ما اصرار بر ساخت هر یکهزار و ۲۰۰ مسکن داریم.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: از سال گذشته ساخت ۵۰۰ واحد مسکن شروع شده که ان شاءالله ۲۴ شهریور ما در شهرستان بردسیر جشن پایانی واگذاری آن را به مردم اعلام می کنیم.


وی خاطرنشان کرد: امروز در شهرستان قلعه گنج ۱۱۴ پروژه به بهره برداری رسید، که مسکن مددجویان به مبلغ یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان مشترک با کمیته امداد امام خمینی (ره) به بهره برداری رسید.


معروفی اضافه کرد: ۲ سوله ورزشی صالحین با همکاری مشارکت بنیاد مستضعفان به مبلغ یک میلیارد تومان، ۵ پایگاه مقاومت بسیج به درخواست مردم منطقه برای برقراری امنیت و کارهای عام المنفع به مبلغ ۳۲۵ میلیون تومان، تجهیز مساجد و مدارس با همکاری بنیاد مستضعفان و ۱۰۰ پروژه دیگر به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، از جمله پروژه هایی است که امروز مورد بهره داری قرار گرفت.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: در مجموع امروز ۱۱۴ پروژه با اعتبار ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.


وی اولویت اول سپاه در استان را تامین آب آشامیدنی برشمرد و بیان کرد: در تامین آب شرب نیز اولویت ما آب روستایی است، متاسفانه ۷۴۷ روستا در استان با مشکل تنش آبی یا عدم پایداری آب یا کمبود و نبود آب روبرو است که طرح های آب رسانی به طور جدی در دستور کار قرار دارد.


معروفی افزود: امیدواریم با حرکت جدی، انقلابی و جهادی بتوانیم در مدت ۲ سال یعنی تا پایان سال ۱۴۰۱ پروژه های آبرسانی استان را به نتیجه برسانیم.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز کرد: شهرستان قلعه گنج یکی از شهرستان های استان است که بنیاد مستضعفان اقدامات خوبی در این شهرستان انجام داده است.


وی ادامه داد: امیدواریم یک جهش و یک حرکت بسیار خوبی در شهرستان قلعه گنج در همه عرصه ها به ویژه عرصه آب که پایه همه امورات است، به فضل الهی انجام شود.


معروفی اظهار کرد: قطعا در حوزه ساخت مسکن مددجویان و محرومین با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان نیز جزء اولویت های اول است.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از شناسایی ۶۲ هزار خانوار نیازمند و توزیع ۱۷۰ هزار بسته معیشتی در راستای طرح کمک مومنانه خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم به فضل الهی از این شرایط عبور کنیم و بتوانیم زمینه اشتغال پایدار مردم منطقه را به وجود آوریم تا مردم سفره های خود را مدیریت کنند.


وی تصریح کرد: از آنجایی که به طور محدود می توان سرمایه در اختیار افراد قرار داد تا امرار معاش کنند بنابراین ایجاد اشتغال های خانگی در اولویت ما در آینده است و اکنون در این زمینه به میزان ۸۷ میلیارد تومان قرارداد اشتغال با کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد شده است.


معروفی در خاتمه عنوان کرد: در کنار کارهای زیرساختی که عقب ماندگی های زیادی داریم، اشتغال را باید با کمک مردم به وجود آورد و سفره مردم با دست مردم رنگین کرد.

کد خبر 1090846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha