لزوم ارتباط نخبگان با دولت برای بازسازی اعتماد بین دولت و مردم

آیت الله دژکام گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری، اعتماد بین دولت و مردم لطمه خورده است و باید این اعتماد بازسازی شود و برای این کار باید نخبگان بتوانند با دولت ارتباط داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 12 شهریور) در خطبه های نماز جمعه شیراز با تسلیت شهادت امام سجاد (ع) گفت: معنویت نیاز عموم بشر است و انسان به ارتباط با عالم بالا به شکلی تمایل دارد که علت آن وجود عشق میان انسان و مبدا هستی است.

امام جمعه شیراز افزود: وجود مقدس امام سجاد (ع) سراسر معنویت بوده و در دعاهای ایشان این معنویات مشاهده می شود و در صحفیه سجادیه آمده که زندگی ابراهیمی را در اوج ترسیم کرده است.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: امام سجاد (ع) به چگونگی زندگی برای خود در دعاهای خود پرداخته اند و رفتارهای انسان در زمان جنگ، سختی و ... در این دعاهای مبارک آمده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره بر نیاز به معنویت تاکید کرده اند و بر نیاز انسان بر نیایش در پیشگاه خدای متعال تاکید فرموده اند اما متاسفانه در سبک زندگی مدرن این نیاز مغفول مانده است و جوامع غربی سعی دارند این عدم نیاز را به ما نیز منتقل کنند که باید هوشیار باشیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: دعا و نیایش نیاز معنوی بشر است که با هیچ چیز دیگر نمی توان این نیاز را پر کرد و نادیده گرفت و زیباترین آفریده خدای بزرگ انسان است و امام زمان (عج) از والاترین انسان ها است.

وی اضافه کرد: مقصد حرکت معنوی انسان به فرمایش مقام معظم رهبری، دیدار با خدا است و انبیای خدا نیز «وجه الله» هستند که می توانیم آنها را الگوی خود قرار دهیم.

آیت الله دژکام با اشاره به جایگاه عقل در خداشناسی عنوان کرد: در مسیر خداشناسی از عقل و دل خود استفاده می کنیم و با خداشناسی می توانیم به خودشناسی برسیم و همواره یاد می گیریم که چاره تمام گرفتاری ها خدای متعال و از خدا خواستن است.

امام جمعه شیراز افزود: آنان که خدا را شناختند از خدا می ترسند و ظلم نمی کنند و علت ظلم های مستکبرانی همچون آمریکا همین عدم برخورداری از خداشناسی و خدا ترسی است.

نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم نماز جمعه شیراز گفت: امام سجاد (ع) در مسجد دمشق، بیانات مفصلی در خداشناسی ایراد فرمودند که در زمینه توحید بی نظیر بود و مطرح نشده بود و فرمودند که خدای بزرگ کمالاتی به امامان عطا فرموده اند که علم و دانش، صبر و بردباری از جمله آنهاست.

امام جمعه شیراز افزود: ما می خواهیم یک کشور دیندار باشیم که به صبر نیاز دارد و رهبر معظم انقلاب ملت ما را صبار قلمداد می فرمایند که صبر و بردباری از خصایص اولیای الهی نیز هست.

وی اضافه کرد: شجاعت در کنار بردباری نیز لازم است و موجب می شود تا بتوانیم در مقابل ظلم بایستیم و مقام معظم رهبری به دولت جدید بر اهمیت اعتماد مردم به دولت خود تاکید ویژه کرده اند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری، اعتماد بین دولت و مردم لطمه خورده است و باید این اعتماد بازسازی شود و برای این کار باید نخبگان بتوانند با دولت ارتباط داشته باشند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: حرف های مدیران نباید در حد حرف باشد بلکه باید عملی نیز شوند و مدیران و مسئولان باید حرف های حسابی بزنند و برای به عمل رسیدن آنها راهکار لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: مدیران ما باید در گزارش های خود کارهایی را که انجام شده است را بگویند نه اینکه کارهایی که قرار است انجام دهند عنوان کنند و نباید کارهای آینده را تا نشده عنوان کنیم تا دشمنان سو استفاده کنند و برای عدم تحقق این برنامه ها دسیسه کنند.

کد خبر 1090861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha