بازسازی اعتماد عمومی مهمترین رسالت و ماموریت دولت سیزدهم است

حجت الاسلام محمد جعفری گفت: بازسازی اعتماد عمومی مهمترین رسالت و ماموریت دولت سیزدهم است و راز اهمیت این بازسازی این است كه نظام اسلامی براساس كلان ایده «مردم سالاری دینی» بنیانگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۲ شهریور ماه حجت الاسلام «محمد جعفری» در خطبه های نماز جمعه آسمینون، گفت: شاید این اولین بار باشد كه رهبر انقلاب از تعبیر «آسیب دیدن اعتماد عمومی» سخن گفته‌اند و دولت را موظف به ترمیم این آسیب كرده اند.


امام جمعه موقت آسمینون با تاکید بر این که بازسازی اعتماد عمومی یک هشدار جدی و مهم است، بیان کرد: این هشدار آنقدر مهم است كه به جرات می توان گفت؛ بازسازی اعتماد عمومی مهمترین رسالت و ماموریت دولت سیزدهم است و راز اهمیت این بازسازی این است كه نظام اسلامی براساس كلان ایده «مردم سالاری دینی» بنیانگذاری شده است.


وی تاکید کرد: هرگاه این ساختار آسیب ببیند ولو آن آسیب كم باشد باید آن را جدی گرفت و برایش تدبیر كرد این موضوع، یک امر حیاتی برای تداوم نظام اسلامی است.


حجت الاسلام جعفری با بازخوانی شاخص های دولت اسلامی، خاطرنشان کرد: اولین شاخصه دولت اسلامی، شاخص اعتقادی و اخلاقی و دومین شاخصه خدمت به خلق، سومین شاخصه عدالت، چهارمین شاخصه سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد است.


خطیب موقت جمعه آسمینون افزود: شاخصه پنجم دولت اسلامی، قانون گرایی، ششمین شاخصه حكمت و خرد گرایی در كارها است و شاخصه هفتم دولت اسلامی، تكیه به ظرفیت درون زای كشور است.


وی اظهار کرد: دولت اسلامی به معنای اسلامی شدن روش و منش دولتمردان و طراحی ساز و كارها و نهادهای نظام بر اساس معارف اسلام ناب محمدی(ص) است.


حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: اسلام ناب محمدی (ص) كلیدواژه شاخصی در ادبیات و گفتمان انقلاب اسلامی و همچنین منظومه فكری امامین انقلاب است كه نافی ۲ نوع اسلام التقاطی یعنی اسلام های متحجرانه و اسلام های متجددانه و به طور مشخص اسلام انگلیسی و اسلام آمریكایی است.


امام جمعه موقت آسمینون ابراز کرد: این نظام مقدس كه از منظر امام خمینی(ره)، حفظ آن از اوجب واجبات  است و پایدار نخواهد ماند مگر با حفظ اعتماد مردم كه صاحبان اصلی این انقلاب هستند و اعتماد مردم نیز تنها از طریق تحقق عینی و عملی آرمان های انقلاب اسلامی میسر می شود.


وی خاطرنشان کرد: تحقق آرمان های انقلاب، جلب رضایتمندی و حفظ اعتماد مردم نیز بدون شک نیازمند مدیر انقلابی و باورمند به این آرمان ها است، مدیری كه گفتار و وعده هایش با كار و تلاش انقلابی توام باشد و در راستای فقر زدایی و خدمت به محرومین (كه از مهمترین آرمان های انقلاب است)، از هیچ كوششی دریغ نورزد.


حجت الاسلام جعفری با اشاره به تحولات افغانستان، عنوان کرد: آمریكا از افغانستان گریخت! این سرانجام اشغالگری است، افغانستان اكنون، آزمون بزرگی را پیش روی دارد، «مردم» مسئله اصلی این روزهای افغانستان است، موضوعی كه به درستی مورد تاكید رهبر انقلاب واقع شد.


خطیب موقت جمعه آسمینون ادامه داد: مواضع حكیمانه حضرت آقا در اولین دیدار با دولت سیزدهم بهترین موضع و نقشه راه، برای امروز و آینده این كشور است.


وی در خاتمه ضمن تبریک انتصاب شایسته حجت الاسلام احمدی نیک به امامت جمعه قلعه گنج از تلاش‌های بی شائبه ایشان در مدت مسئولیت امامت جمعه آسمینون (نودژ) قدردانی کرد.

کد خبر 1090863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha