دولت باید درصدد ترمیم و تقویت اعتماد عمومی باشد 

حجت الاسلام یحیی احمدی زاده گفت: یکی از این رهنمودها درباره اعتماد عمومی است که آحاد مردم در انتخابات به این دولت اعتماد کردند، مواظب باشید که این دولت آسیب نبیند و درصدد ترمیم و تقویت این اعتماد باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۲ شهریور حجت الاسلام «یحیی احمدی زاده» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن عرض تسلیت  شهادت امام زین العابدین (ع)، گفت: مدت زمان عمر امام سجاد (ع) ۵۷ سال بود که ۳۵ سال امامت آن حضرت فراز و نشیب های در زندگی و ‌در طول عمر شریف شان داشتند.


امام جمعه موقت قلعه گنج افزود: واقعه کربلا، عاشورا، اسارت، زندان کوفه و بعد از همراه اسرای کربلا، ایشان را وارد شهر شام کردند، در خرابه های شام مسکن دادند و با این همه زخم و زبان و شکنجه های روحی و روانی آن زمان، اما رسالت واقعی خودش را انجام دادند که آن رسالت زنده نگه داشتن قیام سیدالشهدا (ع) و دین جدش رسول الله (ص) بود، که یزید و یزیدیان را رسوا کرد.


وی بیان کرد: در فضایل و مناقب سیدالساجدین (ع) آمده است که از لحاظ عبادت و ‌راز و نیاز با خداوند زبان زد عام و خاص بودند، با توجه به  سجده های طولانی که داشتند به سیدالساجدین معروف شدند و یکی دیگر از فضایل این امام بزرگوار کمک به فقرا و نیازمندان است که در روایات وارد شده هنگامی که مستمندی به نزد ایشان می آمد حاجتش را روا می کرد.


حجت الاسلام احمدی زاده ابراز کرد: از جمله آثار گرانبهای امام سجاد (ع) نقل حدود سیصد حدیث در کتب اربعه، صحیفه سجادیه، رساله حقوقی، دعای ابوحمزه ثمالی و زیارت امین الله است.


خطیب موقت جمعه قلعه گنج با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع)، اظهار کرد: مردم زمان ۶ گروه هستند، گروه اول شیر صفتان، آنها پادشاهان دنیا که می خواهند بر دیگران پیروز شوند، همچون آمریکای جنایتکار، اسرائیل غاصب و رژیم کودک کش آل سعود هستند و طبقات بعد گرگ صفتان، روباه صفتان، سگ صفتان و گوسفند صفتان هستند.


وی ضمن تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در اولین دیدار دولت سیزدهم‌، خاطرنشان کرد: یکی از این رهنمودها درباره اعتماد عمومی است که آحاد مردم در انتخابات به این دولت اعتماد کردند، مواظب باشید که این دولت آسیب نبیند و درصدد ترمیم و تقویت این اعتماد باشید.


حجت الاسلام احمدی زاده تصریح کرد: این دولت باید نماد عمل به وعده های خود باشد و‌ صداقت در گفتار و رفتار را سر لوحه کار خود قرار داده و در پذیرش اشتباه های خود شجاعت داشته باشد.


امام جمعه قلعه گنج ادامه داد: دولت سیزدهم باید در ساختار اداره کشور تحول گرا بوده و حضور مستمر و‌ موثر در بین مردم، برنامه ریزی سنجیده، اقدام انقلابی مبتنی بر عقلانیت انقلابی داشته باشد.


وی با اشاره به  موضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب درباره حوادث افغانستان در دیدار با هیئت دولت، ابراز کرد: ملت افغانستان، ملت برادر ما هستند که در دین، زبان و فرهنگ با یکدیگر مشترک هستیم اما امروز حوادث درد آور و جانسوز در افغانستان می بینیم و این حوادث نتیجه ۲۰ سال حضور ظالمانه و اشغالگرانه آمریکا در این کشور است، در این ۲۰ سال آمریکایی ها حتی یک قدم برای مردم افغانستان و حل مشکلات، رشد و پیشرفت این مردم بر نداشتند.


حجت الاسلام احمدی زاده در خاتمه به ورود اسرا به شام، شهید مبارز و انقلابی رئیس علی دلواری، روز مبارزه با استعمار انگلیس، شهادت آیت الله قدوسی، شهدای قیام ۱۷ شهریور، کشتار بی رحمانه مردم در میدان شهدای تهران و انتخاب شهردار مومن انقلابی و کاربلد برای شهرستان اشاره کرد.

کد خبر 1090885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha