دشمنان شبانه روزی به دنبال بی‌اعتمادکردن مردم نسبت به نظام هستند

حجت الاسلام مطیعی با بیان اینکه دشمنان شبانه روزی به دنبال بی‌اعتمادکردن مردم نسبت به نظام هستندگفت: امیدواریم در دولت آیت الله رییسی که پای کار هستند با فعالیت سریع و عملیاتی بی‌اعتمادی مردم برطرف شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام «مرتضی مطیعی» در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان ضمن بیان اینکه می دانیم دشمنان شبانه روزی به دنبال بی‌اعتمادکردن مردم نسبت به نظام هستند گفت: متاسفانه دولتمردان سابق در این بی‌اعتمادسازی مشارکت داشتند.

 

امام جمعه سمنان با اظهارامیدواری از اینکه در دولت آیت الله رئیسی که پای کار هستند با فعالیت سریع و عملیاتی بی‌اعتمادی مردم برطرف شود بیان کرد: راه حل رفع بی‌اعتمادی مردم را رهبری یکی بودن حرف و عمل مسئولان دانستند، تا امید و اعتماد بین مردم ترمیم شود و شاهد این ناهنجاری نباشیم، زیرا مردم با جان و دل پای نظام و وسط میدان هستند.

 

وی به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با دولتمردان پرداخت و بیان داشت: در این دیدار معظم‌له بیان کردند که دولت سیزدهم باید کار ویژه خود را اعتماد سازی مردم و احیای اعتماد بداند.

 

حجت الاسلام مطیعی با بیان اینکه یکی بودن حرف و عمل در زمره راهکارهای احیای اعتماد مردم است، تاکید کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند دولت‌مردان باید به حرفی که می‌زنند عمل کنند و هر وعده‌ای که می‌دهند اجرایی شود تا مردم اعتمادشان را به دولت پیدا کنند.

 

نماینده ولی فقیه دراستان سمنان با اشاره به  اینکه مردم با جان و دل پای نظام ایستاده‌اند، اظهارداشت: وقتی مردم شاهد تشریفات و تجملات و اشرافی‌گری هستند و مسائلی مانند رانت و ارز و اشرافی گری همچنین اختلاس و… رخ می‌دهد قطعاً اعتماد به دولت ضربه می‌خورد در نتیجه باید مسئولان در سیره و نحوه عمل خود هم دقت نظر داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه اگر عقلانیت بدون انقلابی‌گری و درد انقلاب و نظام در پیش گرفته شود، به سازش‌کاری و کد خداگری می‌انجامد که در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم، ابراز داشت: انقلابی‌گری و عقلانیت به گفته رهبری در هم تنیده است.

 

حجت الاسلام مطیعی با اشاره به اینکه هر کدام از این دو اصل بدون دیگری به هرج و مرج کشیده می‌شود، عقلانیت و انقلابی‌گری هر کدام به تنهایی وجود داشته باشد باعث خسارت می‌شود، گفت: اگر وضعیت خود را بشناسیم، راهکارها را بسنجیم و فعالیت لازم را داشته باشیم تا تحول و انقلابی‌گری را اعمال کنیم، این مساله عین عقلانیت است.

 

امام جمعه سمنان با تاکید براینکه  در انتخاب مسئولان از استانداران تا فرمانداران و شهرداران حتما باید حجت شرعی وجود داشته باشد،ادامه داد: انتخاب شهردار در سمنان از سوی شورای اسلامی شهر نیز باید با حجت شرعی باشد، باید توجه داشت که در سمنان مردم دغدغه مند هستند و رای دادند تا مشکلات برطرف شود، باید بینکم و بین‌الله و با حجت شرعی شهردار انتخاب شود.

 

وی اظهار امیدواری کرد: شهردار در سمنان به سرعت انتخاب شود تا مسایل و مشکلات مردم بر زمین نماند و نباید در مساله انتخاب شهردار از کلان شهری مانند تهران عقب بمانیم.

 

حجت الاسلام مطیعی خاطرنشان کرد: مسئولیت ها باید به افراد شایسته سپرده شود تا امور پیش برود، مردم انتظار ندارند اموری که در سالها خراب شده چندروزه اصلاح شود.

 

 امام جمعه سمنان در ادامه با بیان اینکه فرار آمریکا از افغانستان مفتضحانه بود، اضافه کرد: آمریکا برای منافع خود در افغانستان حضور داشت و در دو دهه حضورش میراثی جز بمباران، جنایت، جنگ و آوارگی مردم برجای نگذاشت.

 

وی با اشاره به اینکه جنایات آمریکا طی ٢٠ سال در افغانستان به زودی ترمیم نشده و از خاطر مردم پاک نمی‌شود، اظهارداشت: آمریکا به بهانه یافتن بن لادن و مبارزه با تروریسم وارد افغانستان شد اما با هزینه بیش از دو تریلیون و ۲۶۰ میلیارد دلاری خودش به تروریست بدل شد و به هدف اصلی‌اش یعنی سیطره به روابط چین، روسیه و ایران دست نیافت.

کد خبر 1090888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha