ضرورت حرکت انقلابی و عقلانی در ساختار مدیریتی کشور

حجت الاسلام محمدیان با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری بر ضرورت حرکت انقلابی و عقلانی در ساختار مدیریتی کشور تاکید کرد و گفت: اگر اعتماد مردم نباشد بیشتر همراهی مردم با دولت نیز میسر نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز (جمعه، ۱۲ شهریور) با اشاره به فرمایشات مهم و قابل تامل مقام معظم رهبری در اولین جلسه هیئت دولت اظهار کرد: یکی از نکات بسیار مهم در عرصه های مدیریتی نیاز به بازسازی انقلابی و عقلانی است.

امام جمعه سنگر تعبیر بازسازی در عرصه های مدیریتی را قابل تامل دانست و افزود: متاسفانه در هشت سالی که گذشت تفکر لیبرالی و تفکر غیر انقلابی در کنار بی‌تدبیری و ناامیدی و اتکا به غرب، همراه با رویکرد اشرافی‌گری و دوری از مردم بسیار دیده شد و این گونه ساختار مدیریتی سبب شد اعتماد عمومی جامعه لطمه ببیند.


وی تصریح کرد: در عین حال که شیوع ویروس کرونا برای حضور کمتر مردم در انتخابات دخیل بود اما در این بین پایین آمدن اعتماد عمومی به دولتمردان را نباید نادیده بگیریم.



حجت الاسلام محمدیان بیان کرد: پایین آمدن اعتماد مردم به دولت که زیرمجموعه نظام است به سبب عملکرد نادرست و اشرافی گری آقایان بود و متاسفانه بازسازی این گونه تفکرات نیز زمان میبرد.



وی انقلابی گری را به معنای حضور در بین مردم دانست و گفت: انقلابی گری روحیه ای است که مردم در هشت سال گذشته آن را ندیده اند و از این رو لطمه به اعتماد عمومی وارد شده که می بایست این روند اصلاح شود.



حجت الاسلام محمدیان در ادامه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که به اتکا بر توان داخلی و عقلانی تاکید داشتند، بیان کرد: عقلانی عمل کردن یعنی اینکه وعده‌هایی که قابل عملیاتی شدن باشد به مردم داده شود.



وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به هیات دولت فرمودند«اعتماد و امید مردم را احیا کنید که در این مدت آسیب و لطمه بسیار دیده اند» اظهار کرد: چنین تعبیری از حضرت آقا نقش اساسی و درون حاکمیتی دارد و بسیار مهم است.



حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: اگر اعتماد مردم نباشد بی شک همراهی مردم با دولت نیز نخواهد بود چرا که مردم همراه دولت و نظامی هستند که به آن اعتماد کامل داشته باشند.



وی خاطر نشان کرد: کسانی که به این ملت لطمه زده اند باید جوابگو باشند و این مطالبه عمومی از قوه قضاییه است که با یک حرکت انقلابی مسئولینی که چنین خیانتی کرده اند را پشت میز محاکمه بکشاند.



حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در خصوص ساختار فرهنگی کشور هم فرمودند که نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد افزود: در ساختار فرهنگی کشور از آخوند تا غیر آخوند و موسسات و نهادهایی که زیرمجموعه رهبری هستند همه به شکل جزیره‌ای و موازی و به صورت آشفته کار کرده اند.



وی تاکید کرد: در این چهل و دو سال کار خاص فرهنگی ندیده ایم در حالی که از لحاظ تئوری و نظریه چیزی کم نداریم و همه چیز آماده است، جلسات و همایش های فراوانی برگزار شده اما از لحاظ عملی و عملیاتی شدن کاری صورت نگرفته است.
 

کد خبر 1090909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha