مقامات لشکری و کشوری درگذشت سرلشکر فیروزآبادی را تسلیت گفتند

جمعی از مقامات و شخصیتهای لشکری و کشوری در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی رییس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در پی سردار سرلشکر بسیجی فیروزآبادی رییس سابق ستاد کل نیروهای مسلح و مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا جمعی از شخصیت‌ها و مقامات لشکری و کشوری، پیام‌های تسلیت صادر کردند.

فیروزآبادی نقش محوری در شکل‌گیری و استقرار سازمان پدافند غیرعامل ایفا کرد

سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی نوشت: خبر درگذشت سردار سرافراز و مجاهد نستوه انقلابی و ولایتمدار سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی، رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح، مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب تاثر و تالم فراوان شد. ایشان نماد صبر و شکیبایی، هوشیاری و هوشمندی سیاسی و تهدیدشناسی و یک بسیجی واقعی بود که همه داشته‌های خود را صرف مسیر اسلام، دفاع از انقلاب اسلامی و ولایتمداری کرد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل اضافه کرد: مرحوم سرلشکر فیروزآبادی به عنوان امین رهبری عزیز انقلاب در نیروهای مسلح، همواره تدبیر معظم له را نصب العین قرار می‌داد و نقشی کلیدی و راهبردی را در ایجاد هماهنگی، اتحاد و انسجام بین ارکان مختلف نیروهای مسلح ایفا کرد. خدمات، مجاهدت‌ها و تلاش‌های خالصانه او و دلسوزی‌هایش در راه ارتقای توان دفاعی کشور هیچ‌گاه از یاد نخواهد رفت. به واقع که حق ایشان شهادت بود.

جلالی خاطرنشان کرد: سرلشکر فیروزآبادی، از جمله عالمان و معتقدان به اهمیت پدافند غیرعامل بود و نقش محوری در شکل‌گیری و استقرار سازمان پدافند غیرعامل کشور ایفا کرد و بدون شک بخش بزرگی از دستاوردهای پدافند غیرعامل مرهون هدایت عالی، تدابیر و حمایت های ایشان بوده است.

زاکانی: چهاردهه خدمات فیروزآبادی در یاد ملت ایران خواهد ماند

علیرضا زاکانی شهردار تهران در پیامی درگذشت سردار سرلشکر بسیجی دکتر سیدحسن فیروزآبادی را تسلیت گفت و نوشت: بی‌شک چهار دهه خدمات و زحمات ارزنده ایشان در عرصه‌های مختلف در ذهن و یاد ملت ایران ماندگار خواهد بود.

وی عنوان کرد: ضایعه فقدان ایشان را به محضر مقام معظم رهبری خانواده محترم، فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح ایران اسلامی تسلیت عرض نموده ضمن طلب غفران الهی برای آن فقید سعید برای بازماندگان ایشان صبر جمیل و اجر جزیل را مسئلت دارم.

۲۷ سال هدایت و راهبری نیروهای مسلح در مقاطع حساس انقلاب و دفاع مقدس

حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا هم در پیامی نوشت: بار دیگر خبر درگذشت مجاهد دیگری از مجاهدان عرصه دفاع از کیان نظام  مقدس جمهوری اسلامی ایران، دل مردم شریف ایران اسلامی بویژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و فرمانده معظم کل قوا را اندوه بار کرد و یکی از بهترین و با اخلاص‌ترین فرماندهان نیروهای مسلح را آسمانی کرد.

وی اضافه کرد: اینجانب رحلت سردار سرافراز سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی را که عمر بابرکت خویش را قبل و بعد از انقلاب اسلامی در راه پیروزی و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ۲۷ سال هدایت و راهبری نیروهای مسلح در مقاطع حساس انقلاب و دفاع مقدس سپری کرد را به محضر فرمانده معظم کل قوا، آحاد فرماندهان و نیروهای مسلح، ستاد کل نیروهای مسلح و خانواده معزی ایشان، تسلیت می‌گویم و برای آن مرحوم غفران الهی و حشر با امام راحل، شهدا و همرزمانش و برای بازماندگان سکینه و صبر جمیل خواهانم.

غلامعلی رشید: تلاش‌های سرلشکر فیروزآبادی باعث هماهنگی ارکان نیروهای مسلح شد

سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) در پیامی تسلیت خود، نوشت: سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی عمری را در راه اعتلای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران سپری کرد.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) ادامه داد: ایشان طی چهار دهه انقلاب اسلامی همواره در سنگرهای مهم و مسئولیت‌های محوله مخلصانه و با درایت ایفای نقش کرد ازجمله می‌توان به هشت سال دفاع مقدس و ۲۷ سال ریاست ستاد کل نیروهای مسلح اشاره کرد که باعث هماهنگی و هم‌افزایی هر چه بیشتر در بین ارکان نیروهای مسلح و دفاع و پاسداری از امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

رییس هلال احمر: نام فیروزآبادی در ذهن تاریخ انقلاب زنده و جاری خواهد ماند

کریم همتی رییس جمعیت هلال‌احمر هم در پیامی در پی درگذشت سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی نوشت: ایشان از اولین سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا پایان عمر پربرکت خویش با ‌اخلاص و تعهدی مثال‌زدنی، مسئولیت‌های مختلفی را در مسیر سازندگی و امنیت کشور ‌بر عهده داشتند که از آن جمله می‌توان به ریاست جمعیت هلال احمر در اوایل دهه ۶۰ ‌که یکی از سخت‌ترین فصل‌های تاریخ هلال احمر در دوران دفاع مقدس بود، اشاره کرد. ‌

وی افزود: اگرچه درگذشت سرلشکر فیروزآبادی اندوهی بزرگ برای کشور و مردم انقلابی ایران ‌است اما نام نیک ایشان در ذهن تاریخ انقلاب زنده و جاری خواهد ماند. ‌

سردار کارگر: فیروزآبادی عنصری موثر در دستگاه انقلاب بود

سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم در پیامی به خانواده سردار سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی عنوان کرد: با احترام خبر درگذشت سردار عالی مقام و مجاهد فی سبیل‌الله سرلشکر فیروزآبادی مشاور عالی نظامی فرمانده معظم کل قوا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تاسف و تاثر خاطر شد.

وی افزود: سلام و درود خداوند رحمان و رحیم بر آن عزیز سفر کرده که در ایام عزای جد بزرگوارشان و روز شهادت سیدالساجدین (ع) به دیدار معبود شتافت.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: آن بسیجی ولایی، بصیر، متدین، متعهد و با دانش در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان عنصری موثر در دستگاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در سمت‌های مختلف به ویژه ریاست ستادکل نیروهای مسلح خدمات ارزنده‌ای به یادگار گذاشت.

فرمانده شجاع، رزمنده مبارز و فداکار هشت سال دفاع مقدس

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا ادیانی رییس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا در پیام اظهار کرد: با تاثر و تالم فراوان خبر رحلت فرمانده شجاع، رزمنده مبارز و فداکار هشت سال دفاع مقدس سردار سرلشکر بسیجی سید حسن فیروزآبادی رحمت الله علیه را دریافت کردم.

وی در این پیام فقدان آن مجاهد و عاشق جهاد و شهادت، را به محضر فرمانده معظم و معزز کل قوا حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی بیت مکرم آن مرحوم، فرماندهان و کارکنان شریف و خدوم نیروهای مسلح، ملت شهیدپرور ایران اسلامی تسلیت گفت و برای آن مرحوم علو درجات و همنشینی با دوستان شهیدش و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل را مسالت کرد.

سرتیپ اشتری: سرلشکر فیروزآبادی بازوی قوی نظام و انقلاب بود

سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هم در پیامی بیان کرد: خاطرات خدمات دلسوزانه، صادقانه و بدون چشمداشت این بازوی قوی نظام و انقلاب هرگز از اذهان پاک نخواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: قطعا حضور این برادر عزیز در جبهه‌ها و پشتیبانی از نبردهای حق علیه باطل در اعماق قلب‌ها و ذهن‌ها ماندگار است. خدمات باارزش ایشان در نیروهای مسلح انکارناپذیر و قابل ستایش و نمونه‌ای از تلاش‌های مخلصانه در راستای پایداری نظام و انقلاب است.

اشتری در این پیام این واقعه دردناک را به محضر مقام عظمای ولایت و مقام معزز رهبری، فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی، بیت مکرم ایشان و همه فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح جان برکف و ایثارگر به ویژه یاران و همرزمانش تسلیت و تعزیت گفت و از درگاه پروردگار عالم می‌خواهیم او را در سایه رحمت جاویدانش قرار دهد و برای همه دوستداران و بازماندگان وی صبر جزیل از درگاه خداوند منان خواستار شد.

کد خبر 1090911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha