ویژگی امام سجاد (ع) تنها منحصر به مناجات های عارفانه و نمازهای طولانی نیست

حجت الاسلام آیت اللهی گفت: عده ای مقام زینت پرستشگران الهی را فقط در مناجات های عارفانه و نمازهای طولانی حضرت زین العابدین (ع) جستجو می‌کنند، گفت: در مکتب و مرام اهل بیت (ع)عبادتی که همراه خدمت و دستگیری از بندگان الهی نباشد، ارزشی ندارد.

حجت الاسلام «سید علی آیت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت سالروز شهادت جانگذار حضرت امام سجاد (ع) گفت: بر اساس حدیثی از رسول خدا (ص) «روز قیامت در جمع تمام خلائق از اولین و آخرین، از عرش الهی صدا می زنند کجاست زین العابدین؟ و آنگاه می بینم فرزندم علی بن الحسین بن علی بن ابیطالب، تنها کسی است که در جمع خلائق برمی‌خیزد و به سوی عرش می‌رود».

 

این کارشناس مسائل دینی و مذهبی با اشاره به اینکه عده ای مقام زینت پرستشگران الهی را فقط در مناجات های عارفانه و نمازهای طولانی حضرت زین العابدین (ع) جستجو می‌کنند، افزود: البته که در مقام عبادت،کسی همتا با آن حضرت نبوده و نیست اما در مکتب و مرام اهل بیت پیامبر (ص) که چراغ های هدایت خلق هستند، عبادتی که همراه خدمت و دستگیری از بندگان الهی نباشد، ارزشی ندارد.

 

وی بیان کرد: مقام زینت پرستشگران، آن هم در بین تمام خلائق، زیبنده امامی است که خدمت به بندگان الهی را توام با عبادت خالق کرده است.

 

 حجت الاسلام آیت اللهی ادامه داد: حدیث نورانی امام باقر (ع) که می فرمایند «هنگام غسل بدن مطهر حضرت زین العابدین (ع)، در پشت آن حضرت آثاری مثل کوهان شتر یا پینه دیده شد و این بخاطر آن بود که ایشان کیسه‌هایی را برای کمک به فقراء و مساکین روی دوش می‌انداختند و حمل می‌کردند» گواه این مدعا است.

کد خبر 1090923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha