پرداخت تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی در گیلان

علیزاده از پرداخت تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی در گیلان خبر داد و گفت: مبلغی که امسال برای طرح‌های اشتغالزایی پیش‌بینی شده حدود ۳۹۴ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «عباس علیزاده» امروز (جمعه 12 شهریور) در برنامه گفت‌وگوی خبری با اعلام این خبر که به طرح‌های مشاغل خانگی در گیلان تسهیلات پرداخت می‌شود اظهار داشت: با توجه به مزیت‌هایی که این تسهیلات دارد امیدواریم به توسعه اشتغال و رونق اقتصادی خانوارها کمک کند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان در تشریح جزئیات بیشتری از تسهیلاتی که قرار است پرداخت شود هم عنوان کرد: نرخ سود پایین، امکان ایجاد توازن در اشتغال و فراهم کردن مسئولیت خانوادگی به ویژه برای بانوان از جمله مزیت‌های مهم تسهیلات طرح‌های مشاغل خانگی محسوب می‌شود.

 

علیزاده دیگر مزایای تسهیلات طرح‌های مشاغل خانگی را برشمرد و تصریح کرد: اگر این اشتغال در سطح یک کارگاه اتفاق بیافتد بخشی از هزینه‌های کارگاه مانند هزینه‌های آب، برق، گاز و حتی هزینه‌های رهن و اجاره تقلیل پیدا می‌کند.

 

وی با بیان اینکه افراد با دریافت این تسهیلات حتی می‌توانند در منازل خود اشتغال ایجاد کنند یادآور شد: با انجام این کار سایر هزینه‌های سربار برای ایجاد اشتغال و شروع یک کسب و کار جدید برداشته می‌شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان رقم تسهیلات پرداخت شده در سال گذشته در استان را چیزی حدود 62 میلیارد ریال اعلام کرد و ابراز داشت: با احتساب پرداخت این مقدار تسهیلات بانکی 384 شغل در استان گیلان ایجاد شد.

 

علیزاده با تاکید بر اینکه با رایزنی و پیگیری‌های انجام شده سهم تسهیلات دریافتی گیلان امسال افزایش چشمگیری داشته است اضافه کرد: مبلغی که در سال 1400 برای اشتغالزایی پیش‌بینی شده است حدود 394 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

 

وی پرداخت تسهیلات اشتغال خانگی با 350 گرایش در استان گیلان را هم متذکر شد و خاطرنشان کرد: علاقمندان برای دریافت این تسهیلات می‌توانند به پرتال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان مراجعه کرده و در پنجره مشاغل خانگی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

کد خبر 1090937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha