غربالگری شنوایی ۵ هزار نوزاد در قزوین

وارثی گفت: از ابتدای امسال ۵ هزار نوزاد قزوینی غربالگری شنوایی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی بهزیستی قزوین، «علیرضا وارثی» بیان کرد: ۵ هزار نوزاد قزوینی از ابتدای امسال در اجرای طرح غربالگری شنوایی توسط این اداره کل شرکت داشتند.

 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: کم شنوایی از جمله شایع ترین نقص مادرزادی در زمان تولد است که با توجه به پنهانی بودن آن، تشخیص زودرس این مسئله بسیار مشکل بوده و عموما بسیار دیر تشخیص داده می شود.

 

وی عنوان کرد: کم شنوایی در کودکان وضعیتی پنهان به شمار رفته و در صورت اجرا نشدن برنامه‌های غربالگری شنوایی ممکن است کم شنوایی از ۱۸ تا ۲۴ ماهگی کودک پنهان بماند.

 

وارثی اضافه کرد: کاهش شنوایی شایع ترین نقص مادرزادی بوده و میزان شیوع کم شنوایی در زمان تولد بیش از ۲ برابر مجموع دیگر اختلالات قابل ارزیابی کودکان است.

 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: طرح غربالگری شنوایی نوزادان با هدف شناسایی به موقع و زود هنگام اختلالات شنوایی و ارائه خدمات لازم و مداخله بهنگام برای جلوگیری از عوارض کم شنوایی حداکثر تا سن یک ماهگی نوزاد صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری شنوایی، افزود: استان قزوین با تهیه دستگاه‌های مدرن غربالگری و با همکاری  مناسب دانشگاه علوم پزشکی و با مشارکت بخش خصوصی مبادرت به اجرای برنامه غربالگری شنوایی در بیمارستان‌های کوثر و رازی قزوین، ۹۶ تختخوابی و شفا در تاکستان  و حضرت امیرالمومنین (ع) بوئین زهرا کرده است.

 

کد خبر 1091007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha