چاپ ۷ کتاب در موازات برگزاری کنگره شهید مدنی در همدان

حجازی با اشاره به برگزاری کنگره ملی آیت الله شهید مدنی در همدان گفت: قریب ۷ کتاب در مورد آیت الله شهید مدنی آماده شده و یک کتاب ویژه مقالات توسط انجمن مفاخر ملی تدوین شده است.

«سید محمد کاظم حجازی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: از سال 1398 که کنگره آیت‌الله تألهی در همدان برگزار شد مقرر شد که کنگره بعدی در رابطه با شهید محراب آیت‌الله مدنی باشد و از همان زمان اقداماتی انجام شد تیمی به‌عنوان تدوین برنامه مأمور شدند.

 

دبیر کنگره ملی شهید محراب آیت الله مدنی بیان کرد: هدف غایی بر این سخن رهبر انقلاب که فرمودند برای حرکت در مسیر انقلاب اسلامی باید مصادیق افراد متعبد انقلابی که علاوه بر زندگی عابدانه دارای حیاتی همسو با اهداف انقلاب اسلامی بودند، در جامعه به‌خوبی معرفی شود تا الگوی افراد جامعه قرار گیرند.

 

حجازی تصریح کرد: ستاد ائمه جمعه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن مفاخر علمی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، دانشگاه شهید مدنی تبریز در پیش بردن این کار ملی مشارکت داشته‌اند و در استان همدان با محوریت آیت‌الله شعبانی و استاندار همدان کار کنگره دنبال شد که به تشکیل 8 کمیته برای کنگره ختم شد.

 

وی ادامه داد: در دبیرخانه کنگره پس از ابلاغ اهداف، ساختارها تعریف شد، جمع‌آوری خاطرات و دست‌نوشته‌ها انجام شد؛ در حوزه فضای مجازی مطالب به اقتضای نسل جوان منتشر شده است.

 

مدیرعامل مؤسسه شهید مدنی خاطرنشان کرد: موفق شدیم اقدامات با ارزشی به‌عنوان مقدمه کنگره داشته باشیم برای مثال در زمینه کمک به محرومان با جامعه هدف 20‌هزار خانواده محروم بسته‌های معیشتی آماده و از ابتدای فصل تابستان شروع به توزیع شده است.

 

وی اضافه کرد: مطبوعات و رسانه‌های استان همدان همراهی خوبی داشتند و متناسب با قشر و مخاطب خود تولیداتی داشته‌اند؛ لازم به یادآوری است که مباحث فرهنگی کنگره مختص به روز برگزاری کنگره نخواهد بود و پس از آن در سطح استان شاهد اقدامات مطلوب فرهنگی خواهیم بود.

 

حجازی گفت: در حوزه مسائل علمی اقدامات شایسته‌ای به مسئولیت مدیریت حوزه‌های علمیه استان همدان انجام شده است قریب 7 کتاب آماده شده یک کتاب ویژه مقالات توسط انجمن مفاخر ملی تدوین شده است.

 

وی افزود: در زمینه اطلاع‌رسانی اجتماعی با همکاری اداره تبلیغات استان همدان کلیه روحانیون و ائمه جماعات استان اقدام ارزشمندی صورت گرفته در 9 شهرستان به‌موازات کنگره برنامه تبلیغی هم به‌صورت فردی و هم عام برگزار خواهد شد البته به دلیل شرایط کرونا محدودیت‌هایی در زمینه برگزاری برنامه عمومی وجود دارد و بیشترین حجم برنامه‌ها در بستر فضای مجازی برگزاری می‌شود.

 

دبیر کنگره ملی شهید محراب آیت الله مدنی اذعان کرد: در 8 نقطه‌ای که شهید مدنی در آنجا ایفای نقش داشتند، متن نوشته آماده شده که در این مکان‌ها نصب خواهد شد؛ درمانگاه مهدیه، صندوق قرض‌الحسنه مهدیه، دارالایتام مهدیه، گلزار شهدا، بیت شهید مدنی و مسجد مهدیه ازجمله این اماکن است که در توسط این شهید محراب بنای آن‌ها گذاشته شده است.

 

 

کد خبر 1091030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha