بالغ بر ۱۱۰۰ دانش‌آموز در مدارس شاهد فومن تحصیل می‌کنند

بیتا گفت: در سال تحصیلی جدید هزار و ۱۰۳ دانش آموز در مدارس شاهد شهرستان فومن تحصیل خواهند کرد.

«ایوب بیتا» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن با بیان اینکه هدف مدارس شاهد، خدمت‌رسانی آموزشی و تربیتی به دانش آموزان است اظهار کرد: دانش‌آموزان این مدارس در 40 کلاس درس در سال تحصیلی جدید ساماندهی شدند.

 

مدیر آموزش و پرورش فومن با اشاره به نحوه فرآیند ثبت نام دانش آموزان در مدارس شاهد افزود: دانش‌آموزانی که بر اساس شاخص‌های سامانه پادا دارای امتیاز بودند، در پایه‌های بدو ورود (اول، هفتم و دهم) مدارس شاهد پس از بررسی ثبت نام شدند.

 

وی گفت: دانش آموزان میان پایه دوره دوم متوسطه که متقاضی ورود به مدارس شاهد هستند،  همچنان تا 15 شهریور ماه فرصت خواهند داشت با مراجعه به سامانه پادا، درخواست خود برای ورود به این مدارس را ثبت کنند.

 

بیتا با اشاره به اینکه از مهرماه سال جاری یک هزار و 103 دانش آموز در مدارس شاهد شهرستان تحصیل خواهند کرد تصریح کرد: آموزش دانش آموزان در سال تحصیلی جدید بر اساس برنامه ابلاغی وزارت آموزش و پرورش خواهد بود که تا قبل از بازگشایی مدارس، شیوه نامه نحوه ارائه آموزش به مدیران مراکز آموزشی شهرستان ابلاغ می‌شود.

 

مدیر آموزش و پرورش فومن با اشاره به آخرین مهلت برای جاماندگان از ثبت‌نام کتاب‌های درسی سال تحصیلی1401-1400 خاطرنشان کرد: آن دسته از دانش‌آموزان که تا اکنون کتاب‌های درسی خود را خریداری نکرده‌اند تا 15 شهریور مهلت دارند با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی نسبت به تهیه کتب درسی خود اقدام کنند.

 

وی با اشاره به اینکه دانش آموزانی که مدرسه محل تحصیل خود را تغییر داده‌اند تا پایان شهریورماه فرصت دارند نسبت به اصلاح نشانی مدرسه محل تحصیل خود اقدام کنند اظهارکرد: تنها راه خرید کتاب‌های درسی، سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی است و توزیع کتاب‌ها توسط مدیران مدارس مطابق با آمار ثبت سفارش کتب درسی در سامانه به دانش آموزان تحویل داده می‌شود.

 

بیتا با بیان اینکه تا اکنون 10 هزار 361 دانش آموز در شهرستان موفق به ثبت نام کتب درسی خود شده‌اند افزود: در شهرستان فومن حدود 85 درصد دانش آموزان موفق به ثبت سفارش کتب درسی در سامانه شده‌اند و 15 درصد دانش آموزان به تعداد حدود 3 هزار دانش آموز موفق به انجام این کار نشده‌اند.

 

مدیر آموزش و پرورش فومن خاطرنشان کرد: بسیاری از خانواده هستند که هنوز ثبت سفارش کتب درسی فرزندان را انجام نداده اند و منتظر هستند تا ببینند وضعیت مدارس و سال تحصیلی جدیدی به چه صورتی است، لازم است خانواده ثبت‌نام اولیه دانش‌آموز را برای درخواست کتب درسی انجام دهند تا در روزهای آینده با حل مشکلات سامانه‌ای سفارش نهایی کتب درسی را اعمال کنند و فرزند آنها برای مهرماه مشکلی نداشته باشد.

کد خبر 1091035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha