گازرسانی به مناطق روستایی رونق تولید محصولات کشاورزی را مهیا می‌کند

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: با ورود گاز به مناطق روستايي ضمن آرامش خاطر و رضايتمندي براي ساكنان به حفظ محيط زيست و منابع طبيعي كمك شاياني کرده و باعث رونق توليد محصولات كشاورزي و دامي می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، احمد فعله‌گری مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در مراسم گازرسانی به سه روستای شهرستان قروه که با حضور جمعی از مسئولان شهرستان قروه در روستای حسین آباد کنکره این شهرستان انجام شد، اظهار کرد: با گازرساني به روستاهاي استان ضمن تامين انرژي براي ساكنان و كمك به صنايع در مهار آلاينده‌هاي زيست محيطي باعث كاهش مهاجرت و حاشيه نشيني در شهرها می‌شود.

 

وي افزود: با ورود گاز به مناطق روستايي ضمن آرامش خاطر و رضايت مندي براي ساكنان به حفظ محيط زيست و منابع طبيعي كمك شاياني نموده و باعث رونق توليد محصولات كشاورزي و دامي مي شود.

 

مديرعامل شركت گاز استان كردستان در مورد پروژه گازرساني به مجتمع روستای حسین آباد کنکره شهرستان قروه یادآور شد: در حالیکه هدف استراتژیک شرکت ملی گازایران، گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار است ولی برای افزایش رفاه و توسعه عدالت اجتماعی روستاهایی که کمتر از 20 خانوار جمعیت داشته ولی در مسیر خط لوله انتقال گاز قرار داشته‌اند هم ازاین نعمت بهره‌مند شده‌اند و 3 روستای مجتمع روستای حسین آباد کنکره جزء این موارد است.

 

فعله‌گری گازرسانی بخش صنعتی را مهم دانست و اضافه کرد: به مناسبت ایام مبارک هفته دولت 13 واحد صنعتی به شبکه سراسری گازطبیعی متصل شده و کار اجرایی در 37 واحد صنعتی دیگر فعال است.

 

وی در مورد متراژ شبکه گذاری برای پروژه‌های بخش صنعتی و روستایی  بیان کرد: 450 هزار متر  شبکه‌گذاری برای پروژه‌های صنعتی و روستایی انجام شده است و اجراي اين پروژه‌ها در بخش اجراء و تامين كالا و تحصيل اراضي 90 ميليارد ريال هزينه در بر داشته است.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در پایان به این نکته مهم اشاره کرد که در شهرستان قروه 123 روستا دارای سکنه وجود دارد که تاکنون 121 روستا به شبکه سراسری گاز وصل شده و 2 روستای باقیمانده دراواخر اتمام پروژه بسر می برد و به این ترتیب شهرستان قروه تنها شهرستان کل کشور است که کل جمعیت آن در بخش شهری و روستایی تحت پوشش گازطبیعی قرار دارد. 

 

الماسی فرماندار شهرستان قروه نیز در این مراسم در مورد دشواري اجراي پروژه‌هاي گازرساني در استان كردستان بيان داشت: اجراي پروژه‌هاي گازرساني در نقاطي از كشورعزيزمان كه هموار است ساده‌تر از استاني مثل استان كردستان است كه داري كوه‌هاي سر به فلك كشيده مسير ناهموار و سنگي، دره‌ها و رودخانه‌هاي خروشان است و اين موانع طبيعي باعث می‌شود اجراي پروژه‌هاي گازرساني كه از استانداردهاي خاص و ويژه پيروي مي‌نمايد هم هزينه‌بر باشد و هم زمانبر.

 

وی افزود: با ورود گاز طبيعي به اين 3 روستا ، كه در نتيجه تلاش مديرعامل و كاركنان تلاشگرشركت گاز استان كردستان به بارنشسته است و رسيدن گازطبيعي به اين مناطق نقطه عطفي در تاريخ ارائه خدمات  محسوب می‌شود که کل جمعیت و ساکنان شهر و روستا بطور کامل تحت پوشش گاز طبیعی باشند و جا دارد از زحمات مجموعه مديريت، كاركنان و عوامل اجرايي شركت گازاستان كردستان تقدير و تشكر شود.    

 

فرماندارشهرستان قروه در پايان ضمن تبريك لقب گرفتن شهرستان قروه بعنوان اولين شهرستان سبز استان كردستان گفت: با ورود گاز به هر نقطه از استان علاوه بر تامين پايدار انرژي موجب كاهش مهاجرت روستائيان به حاشيه شهرها شده و حتي مهاجرت معكوس را بدنبال خواهد داشت واين عوامل تسريع بخش رونق توليد و افزايش محصولات كشاورزي و دامي خواهد بود. 

 

درپايان اين مراسم رئيس شوراي اسلامي روستاي حسین آباد کنکره با ايراد سخنراني مراتب تقدير و تشكر خود را از زحمات مديرعامل و كاركنان شركت گاز استان كردستان در گاز رساني به اين منطقه ابرازداشتند.

 

لازم به ذكر است هم‌اكنون تعداد مشتركين شهر و روستايي این شهرستان 52 هزاراشتراک است که 36 هزار مورد در شهرها و  16 هزار مشترک ساکن روستاها هستند.

کد خبر 1091080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha