​۱۲.۶ درصد گلستانی ها دو نوبت واکسن کرونا دریافت کردند/ گلستان در وضعیت نارنجی کرونا قرار گرفت

حق شناس گفت: ۳۷ درصد از جمعیت گلستان دوز اول و ۱۲.۶ درصد از گلستانی ها دو نوبت از واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» امروز(شنبه 13 شهریور) در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: حضور افراد در اربعین شرایط خاصی دارد، اگر کشور عراق اجازه دهد و متقاضیان سفر اربعین تا پایان هفته بعد دو دوز از واکسن کرونا را دریافت کنند، می توانند مشمول این سفر معنوی شوند.

 

استاندار گلستان با اشاره به وضعیت بازگشایی مدارس، ادامه داد: مقرر شد برگزاری کلاس ها در سطح کشور به ویژه در آموزش و پرورش، سطح کارشناسی ارشد و دکتری حضوری شود، البته این مهم ضرورتاً در اول مهرماه نیست و ممکن است که با تأخیر همراه باشد و آمادگی خانواده ها نیز شرط است.

 

وی اضافه کرد: شرط بعدی در بازگشایی مدارس آن است که تمامی معلمان، اولیاء، خادمان مدرسه و رانندگان سرویس دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند و اغناءسازی خانواده ها و معلمان انجام شود.

 

حق شناس افزود: دوری دانش آموزان از مدارس آسیب زا است اما شرط نخست در بازگشایی مدارس تأمین سلامت دانش آموزان است.

 

استاندار گلستان به ورود واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: حدود سه روز دریافت واکسن کرونا متوقف شده بود اما خوشبختانه در حال حاضر واکسن وارد شده و تا پایان شهریور ماه حدود 40 میلیون دوز واکسن وارد کشور می شود و با تحقق این مهم مهرماه متفاوتی در کشور خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه با ورود واکسن واکسیناسیون در مراکز مربوطه 24 ساعته خواهد شد، تصریح کرد: استان گلستان در کشور از وضعیت قرمز خارج شده و در وضعیت نارنجی قرار گرفته که این وضعیت نتیجه تلاش کادر درمان و همراهی مردم است.

 

حق شناس با بیان اینکه تزریق دو دوز واکسن کرونا تضمینی بر عدم ابتلا به کرونا نیست، گفت: 37 درصد از جمعیت گلستان دوز اول و 12.6 درصد از گلستانی ها دو نوبت از واکسن کرونا را دریافت کردند.

 

استاندار گلستان بیان کرد: با توجه به روند کاهشی کرونا در گلستان کورس اسب سواری آق قلا بدون تماشاگر از 26 شهریورماه آغاز به کار خواهد کرد.

 

وی شایعات مربوط به واکسن سینوفارم را تکذیب کرد و متذکر شد: واکسن سینوفارم یکی از مؤثرترین واکسن ها است و به مردم توصیه می کنم به این شایعات توجه نکنند.

 

کد خبر 1091114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha