۱۴ هزار بسته معیشتی تا پایان ماه صفر بین نیازمندان توزیع می شود

حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده گفت: در قالب طرح بصیرت عاشورایی ۱۸۰۰ بسته معیشتی در مناطق محروم و بین نیازمندان حاشیه شهر توزیع شده است و تا پایان ماه صفر این رقم به ۱۴ هزار بسته معیشتی توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «محمد احمد زاده » امروز شنبه (13 شهریور) در نشست خبری که با موضوع اقدامات انجام شده در قالب طرح بصیرت عاشورایی، شمیم حسینی و برنامه های ماه صفر، برگزار شد؛ گفت: ماه محرم و صفر یکی از زمان های اجرای نیات واقفین است که به همین منظور در قالب طرحی به نام طرح بصیرت عاشورایی انجام می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه در طرح بصیرت عاشورایی 84 بقعه متبرکه استان مجری اجرای این طرح شدند؛ افزود: در قالب طرح بصیرت عاشورایی هزار و 148 مراسم از جمله ۲۳ مراسم برنامه شیرخوارگان حسینی و 13 ویژه برنامه «احلی من العسل» در دهه اول محرم در بقاع مجری طرح برگزار شده است. 

 

وی با اشاره به برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا در 57 بقعه متبرکه استان؛ بیان کرد: بقاع متبرکه در شهرستان های استان در دهه اول محرم میزبان 28 هیئت شاخص برای برپایی مراسم عزاداری بودند؛ همچنین 112 مبلغ اعزامی و بومی در این دهه عهده دار تبلیغ مبحث عاشورا در این دهه بودند. 

 

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به برپایی 9 مورد چهارپایه خوانی، 102 مورد دسته و کاروان عزا، 152 مجلس تعزیه خوانی، 450 دقیقه برنامه استانی ویژه محرم و محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته کشوری و بین المللی در این دهه؛ تصریح کرد: در قالب طرح بصیرت عاشورایی 1800 بسته معیشتی و 515 هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم و بین نیازمندان حاشیه شهر توزیع شده است.

 

وی در خصوص اقدامات انجام شده در طرح شمیم حسینی گفت:طرح شمیم حسینی در 16 بقعه متبرکه استان با هدف حمایت از هیئات مذهبی، حسینیه هاو مساجد در اجرای نیات واقفین از محل عواید موقوفات است که برای این منظور 288 حواله برای هیئات مذهبی و 338 حواله برای مساجد و اماکن مذهبی صادر شد که با مجموع کمک خیرین بیش از ۵۰ میلیارد ریال حواله صادر شده است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برنامه های ماه صفر بیان کرد: برگزاری مراسم منشور عزت در دهه اول صفر به مناسبت سالروز ورود اسرای کربلا به شام، راه اندازی 9 موکب در ایران و یک موکب در عراق در ایام اربعین حسینی در صورت موافقت ستاد ملی کرونا از جمله برنامه های دهه اول ماه صفر است. 

 

وی افزود: در دهه آخر صفر ویژه برنامه هایی از جمله قدم های آسمانی تا امام مهربانی، مراسم قدم های آسمانی تا حرم حسینی، مراسم لبیک یا رسول الله، مراسم شهادت امام رضا (ع) برگزار می شود؛ همچنین حدود 1100 بسته کیف و لوازم التحریر ویژه طرح مهر تحصیلی تهیه و توزیع خواهد شد.


وی تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری که مسئله اول کشور را پرداختن به بیماری کرونا عنوان کردند، به همین منظور 500 میلیون تومان از طرف موقوفه گوهرشاد برای دارو و درمان بیماران کرونایی از محل موقوفات منطبق اختصاص پیدا کرده است؛ همچنین تفاهم نامه ای بین موقوفه عبدالله رضوی و بسج جامعه پزشکی کشور جهت تامین داروهای بیماران نیازمند در مناطق کم برخوردار منعقد شده است.


حجت الاسلام احمدزاده بیان کرد: 500 کپسول اکسیژن با مانومتر و دستگاه اکسیژه ساز برای بقاع متبرکه با مشارکت خیرین و موقوفات منطبق جهت استفاده بیماران نیازمند کرونایی در نظر گرفته شده تا توسط اوقاف از طریق خیرین تامین شود که تاکنون ۳۰۰ کپسول اکسیژن از محل نذورات و کمک های خیرین تامین شده و ۲۰۰ کپسول دیگر به زودی تهیه و در اختیار بیماران کرونایی قرار خواهد گرفت.

 

وی هزینه تهیه این کپسولهای اکسیژن را بیش از ۲ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تاکنون 1800 بسته معیشتی توزیع شده است که تا پایان ماه صفر این عدد به  14000 بسته معیشتی خواهد رسید و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص برنامه های پیش بینی شده برای ایام شهادت امام رضا (ع) بیان کرد: اگر شرایط به نحوی باشد که بتوانیم از زائران پیاده میزبانی کنیم تدابیری اندیشیده خواهد شد اما در حال حاضر برنامه ای برای این منظور ابلاغ نشده است.

 

حجت الاسلام احمدزاده همچنین در خصوص وقفیات حال حاضر گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا خوشبختانه واقفین تمایل بیشتری به اجرای نیت در حوزه درمان داشته اند و در این خصوص وقفیاتی داشته اند.

کد خبر 1091126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha