عقب ماندگی گیلان در زیر ساخت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی

کوچکی نژاد از عقب ماندگی زیر ساخت آب و فاضلاب شهری و روستایی در گیلان خبر داد و گفت: در این حوزه نیازمتد اعتبارات ویژه هستیم.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «جبار کوچکی نژاد» امروز ( شنبه‌، ۱۳ شهریور ) در جلسه بررسی حل مشکلات آب و فاضلاب شهری و روستایی در سالن جلسات فرمانداری رشت اظهار کرد: توسعه زیرساخت های آب و فاضلاب یکی از مقوله هایی است که بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 


نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش های گاز و شبکه برقی دارای رتبه های پایین بودیم که با تلاش و پیگیری به شاخصه بالا در این حوزه است یافتیم گفت: خوشبختانه در این حوزه ها با اصلاح شبکه ها از بحران عبور کرده ایم اما هر چند باز شاهد نواقصی هستیم که با پیگیری درصدد رفع آن هستیم.

 

وی اذعان کرد: متاسفانه از نظر زیرساخت های آب و فاضلاب شهری و روستایی عقب هستیم و شهرستان رشت در استان جز رتبه های آخر در این حوزه است.

 



نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی از کمبود اعتبارات آب و فاضلاب شهری و روستایی خبر داد و افزود: با توجه به تبدیل بخش به شهر بایستی در حوزه آب و فاضلاب اعتبارات نیز افزایش یابد.

 



کوچکی نژاد با اشاره به اینکه پروژه آب و فاضلاب شهری طرح سنگینی شمرده می شود تصریح کرد: هر بخش و خطوط انتقال آب در شهرستان رشت نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

 

وی اضافه کرد: خطوط انتقال آب سنگر به کوچصفهان و خمام و خشکبیجار از جمله پروژه هایی است که در حال انجام است.

 

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی به بحرانی بودن شرایط فاضلاب در شمال و جنوب کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی این نقاط پرداخت و خاطر نشان کرد: این دو نقاط کشور نیازمند توجه و اعتبارات ویژه وی در حوزه فاضلاب است.

 

کوچکی نژاد اظهار داشت: در برنامه هفتم، جهت گیری فاضلاب در این دو نقطه کشور مورد توجه است و از صندوق توسعه ملی اعتباراتی برای رفع معضلات آب و فاضلاب در نظر گرفته شده است.

 

وی ادامه داد: برای رفع معضلات فاضلاب گیلان ۱۵۰ میلیارد تومان با پیگیری های انجام شده از این صندوق مصوب شده و در صورت تامین به استان تخصیص داده می شود.

 

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: منابع محدود است، امیدواریم با این اعتبارات شاهد تحولاتی در این حوزه باشیم.

 


کوچکی نژاد خاطر نشان کرد: بعد از خط انتقال آب شرب به روستا و مناطق مورد نیاز گیلان، نیازمند ایستگاه هستیم و ایجاد ایستگاه نیز نیازمند اعتبارات ویژه است.‌

کد خبر 1091176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha