همت هیات ها برای  آزادی زندانیان جرایم غیر عمد

شمس گفت: در ایام محرم و صفر طرح آزادی «هر هیات آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد» اجرا می شود.

«علی شمس» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در ماه محرم و صفر گفت:با توجه  به ظرفیت های هیات ها و تکایای حسینی در ماه محرم، چند سالی است که طرح آزادی هر هیات آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد  را در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدیرستاد دیه کشورافزود: این طرح در تمام استان ها اجرا می شود. امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا که خیلی ازخیرین و هیات ها نمی توانند نذورات بدهند به سمت فعالیت های عام المنفعه روی آوردند که بخشی از آن کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد بود، لذا کمک های مردمی و نذورات برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد جمع آوری شد.

 

وی ادامه داد:آمار آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از طریق کمک های جمع آوری شده توسط تکایا و هیات ها یک هفته پس از اربعین اعلام می شود.

 

مدیرعامل ستاد دیه کشور تاکید کرد: به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان خیرین کمک های زیادی را برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کرده اند.

 

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به رشد دو برابری کمک های خیرین در ماه مبارک رمضان گفت:یک هزار و 216 نفر آزاد شده اند، استان های اصفهان، گیلان و تهران بیشتری کمک های را داشته اند.

 

به گفته شمس در ماه مبارک رمضان مبلغ یک هزار و 500 میلیارد ریال کمک های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمده جمع آوری شده است.

کد خبر 1091216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha