برگزاری طرح ملی قرآنی ۱۴۵۵ در کانون های مساجد لرستان

ابدالی پور با بیان اینکه طرح قرآنی ۱۴۵۵ در سراسر کانون های مساجد استان برگزار شده است، افزود: مسابقه سراسری حفظ و مفاهیم این طرح قرآنی از ۱۲ تا ۱۸ شهریور ماه برگزار می شود.

« محمد ابدالی پور» در گفت  گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: طرح قرآنی 1455 در سراسر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان برگزار می شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با اشاره به فعالیت 425 کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان، افزود: مسابقات این طرح قرآنی از 12 تا 18 شهریور ماه برگزار می شود.

 

وی  با اشاره به اینکه این طرح قرآنی به مدت 10 هفته طی تابستان امسال برگزار شد، ادامه داد: در این طرح که به مدت ۷۰ روز و در طول ایام تابستان ادامه دارد، هر روز مفاهیم یک آیه از قرآن برای مخاطبان بیان شده است.

 

ابدالی پور ادامه داد: این طرح به صورت سالانه در فصل تابستان به منظور حفظ قرآن و با محوریت شبکه قرآن و معارف سیما و همکاری برخی دستگاه‌ها و نهادها اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه نسل جوان امروز نیاز دارد، مفاهیم را با زبان هنر بیاموزد، ابراز کرد:با توجه به ماندگاری و اثربخشی آثار هنری در کانون های فرهنگی هنری مساجد تلاش می شود از هنر متعالی برای اشاعه و ترویج فرهنگ دینی و آموزه های دینی بهره گرفته شود.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان اظهار کرد: امسال پانزدهمین دوره طرح ملی 1455 به مناسب هزار و چهارصد و پنجاه و پنجمین سال نزول قرآن با مشارکت نهادهای فرهنگی و امور قرآنی و  صدا و سیما برگزار شد.

کد خبر 1091228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha