بزرگداشت هفته دفاع مقدس باید به شکل مردمی برگزار شود

اکرمی گفت: بزرگداشت هفته دفاع مقدس باید به شکل مردمی برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «بهروز اکرمی» در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت های ملی دفاع مقدس و مقاومت استان با موضوع چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس، گفت: در آستانه گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس، بازخوانی ارزش ها و مولفه های پیروزی در دفاع مقدس برای نسل جوان یک ضرورت است و این ایام فرصت مناسبی برای تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) و ارزش های دفاع مقدس است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه بزرگداشت هفته دفاع مقدس باید به شکل مردمی برگزار شود، افزود: دفاع مقدس یکی از رویدادهای عظیم و همگانی در کشور ما بوده است و در سالگرد این رویداد بزرگ نیز همه باید مشارکت داشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: در همه زمان ها و رویدادها مشاهده کردیم که با حضور، مشارکت و نقش آفرینی مردم اقدامات ماندگار و اثربخشی تری حاصل می شود.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه جامعه امروز ما شدیدا به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارد، ادامه داد: بازخوانی، تبیین و ترویج فرهنگ دفاع مقدس جامعه را از آسیب ها و تهدیدات بیمه می کند.

 

اکرمی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت سرلشکر فیروز آبادی، گفت: این سردار رشید اسلام با عمری مجاهدت و تلاش های انقلابی و سال ها حضور و خدمات موثر در نیروهای مسلح و کشور منشا خیرات و برکات فراوانی بودند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد:فرهنگ کمک مومنانه و مشارکت برای تحقق اهداف انقلاب یکی از شاخصه های فرهنگ دفاع مقدس است و لذا امروز همه توان برای احیای شاخصه ها و مولفه های دفاع مقدس باید به کارگیری شود.

 

برگزاری بیش از 700 برنامه در سطح استان

 

در ادامه این جلسه  سرهنگ « غلامرضا کریمی» نیز در سخنانش با اشاره به اینکه برنامه های گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس در قالب ستاد مناسبت های ملی دفاع مقدس و مقاومت در سطح استان از ابتدای سالجاری تشکیل شده است، گفت: مهمترین برنامه های ستاد در هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور ماه تا ۷ مهر برگزار می شود که در سطح استان برنامه ریزی های خوبی انجام شده است.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه در سالجاری بیش از ۷۰۰ برنامه در سطح استان مرکزی برگزار می شود، افزود: این برنامه های با مشارکت دستگاه ها، نهادها و ادارات در هفته دفاع مقدس و با محوریت محتوایی و گفتمانی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شوند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه های امسال با شعار حماسی «مامقتدریم» برگزار می شوند، ادامه داد: محوریت کلیه برنامه های سالجاری در حوزه دفاع مقدس همین شعار است و باید از همه توان و ظرفیت ها برای تبیین این شعار راهبردی استفاده کنیم.

 

این مقام مسئول با توجه به شرایط این روزها و شیوع ویروس کرونا بیان کرد: سلامت مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی یک اصل و وظیفه مهم در کلیه برنامه ها می باشد.

کد خبر 1091236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha