فوت ۷ گلستانی بر اثر ابتلا به قارچ سیاه/ قارچ سیاه مسری نیست

فاضل گفت: تاکنون هفت نفر در استان گلستان بر اثر ابتلا به قارچ سیاه جان باختند.

«عبدالرضا فاضل» با اشاره به وضعیت بیماری قارچ سیاه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در وهله نخست هدف ما این است که روند بیماری قارچ سیاه در مبتلایان آن روند افزایشی نداشته باشد لذا هر بیماری که با درد و خارش صورت، تب و لرز، قرمزی صورت و کام مراجعه کرد تشخیص را مبنی بر قارچ سیاه می گذاریم تا بیمار در شرایط حاد بیماری قرار نگیرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: احتمال مرگ و میر در شرایط حاد بیماری قارچ سیاه بالا است و به 80 الی 90 درصد می رسد.

 

وی بیان کرد: حتی اگر بیمار مبتلا به قارچ سیاه تحت درمان قرار گیرد عوارض بیماری بر روی صورت فرد باقی می ماند و بعضی اوقات به تخلیه چشم، بینی و یا کام می انجامد که بسیاری از بیماران از لحاظ روحی و روانی تحمل این جراحی ها را نخواهند داشت.

 

فاضل از بستری 48 بیمار بر اثر ابتلا به قارچ سیاه خبر داد و یادآور شد: متأسفانه تاکنون هفت نفر در گلستان بر اثر ابتلا به قارچ سیاه جان باختند که همه این افراد دچار دیابت و ضعف سیستم ایمنی بودند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه درصد عمده ای از افرادی که به قارچ سیاه مبتلا می شوند بیماری دیابتی زمینه ای دارند، گفت: افراد دیابتی به طور مرتب قند خون خود را بررسی کنند.

 

وی تأکید کرد: کوکومایکوز میکروارگانیسمی است که در مجاری تنفسی فوقانی و بر اثر ضعف سیستم ایمنی بدن رشد می کند و موجب بیماری می شود اما قابلیت سرایت به دیگران را ندارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه قارچ سیاه بیماری جدید و ناشناخته ای نیست، تأکید کرد: این بیماری در گذشته نیز وجود داشته و گاهی اوقات بسیاری از بیماران دیابتی که طولانی مدت در آی.سی.یو بستری هستند به این بیماری مبتلا می شوند.

کد خبر 1091276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha