پیوند خانه، مسجد و مدرسه به عنوان مهمترین گام طرح استانی « طراوت» است

حجت الاسلام مدرسی با اشاره به اهداف اجرای طرح استانی گفت: هدف از اجرای این طرح پیوند خانه، مسجد و مدرسه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد شب گذشته در مراسم افتتاحیه طرح استانی « طراوت» در محل مسجد امام کاظم (ع) یزد گفت: این طرح یکی از طرح های موثر و پیوند دهنده عناصر قوی جامعه شامل خانه، مدرسه و مسجد است.

 

وی افزود: اگر بتوانیم خانه های خود را با مسجد و مساجد را با مدرسه قرین بدانیم و در کنار آن روحیه انقلابی و ارزشی را به آن پیوند دهیم یقین داریم که در اهداف خود موفق خواهیم بود.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد توجه ویژه به این سه عنصر هستیم که در آن مسجد خانه و مدرسه مورد توجه قرار گرفته اند.

 

حجت الاسلام مدرسی گفت: یکی از اهداف طرح طراوت انسجام ساختاری با محوریت توحید و انسجام گفتمانی با محوریت اهل بیت و قرآن است.

 

وی بیان کرد: امروز غیر از زمان گذشته است که فرزندان ما با یک تقلید از پدر و مادر در مسیر مستقیم قرار می گرفتند بلکه نسل جدید به دنبال تحلیل عقلانی و پرسشگر است و لذا باید آنها را با محیط های مذهبی قوی و پاک آشنا کنیم.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: امروز اگر پدران و مادران به دنبال تربیت قوی فرزندان خود هستند باید با محیط های مذهبی پاک و مساجد با محوریت قرآن، ولایت و عترت آشنا کنند.

 

وی گفت: اساتید و دست اندرکاران تربیتی نیز باید توجه داشته باشند که با نسل پرسشگر مواجه هستند و به دنبال حقیقت می گردند که در این راستا باید با برنامه ریزی با زبان جوانی و نوجوانی و فکر آنها پاسخگو باشند.

 

حجت الاسلام مدرسی گفت: اگر میخواهیم طرح طراوت موثر باشد باید از جنبه های فکری، رفتاری و عملی همفکری و همکاری کنیم تا بتوانیم موفق عمل کنیم.

 

 

 

 

کد خبر 1091300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha