تسهیلات کرونایی به اصحاب فرهنگ و هنر خراسان شمالی پرداخت شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: تسهیلات کرونایی به اصحاب فرهنگ و هنر خراسان شمالی پرداخت شد.

حسین فرخنده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۱۱۲ میلیارد و ۷۹۰ میلیون ریال تسهیلات حمایتی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه ای خراسان شمالی پرداخت شده است.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این تسهیلات شامل پرداخت حق بیمه سه ماهه اول سال ۹۹ و ۱۴۰۰، کمک هزینه بیکاری ایام کرونا در دو مرحله، تسهیلات کرونایی فرهنگ و هنر(سامانه کارا)، تسهیلات حمایتی بخش فرهنگ، هنر و رسانه کم بهره(سامانه تحفه) با همکای صندوق کارآفرینی امید صورت گرفته است.

 

 

وی عنوان کرد: متقاضیان در رسته های مختلف نمایش، آموزشگاه های آزاد هنری، موسیقی، هنرهای تجسمی، فرهنگ و ادب، مد و لباس، موسسات فرهنگی هنری، کانون های آگهی و تبلیغات، رسانه ها و ... مشمولان این طرح بودند.

 

 

فرخنده اضافه کرد: از مجموع کل تسهیلات پرداخت شده ۴ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال پرداخت حق بیمه سه ماهه اول سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به ۶۰۴ نفر از هنرمندان و ۱۸ میلیارد ریال  کمک هزینه بیکاری ایام کرونا در دو مرحله برای ۶۰۰ هنرمندی که برای هنرکارت تا پایان اردیبهشت ماه ثبت نام کرده اند، هر کدام مبلغ ۳۰ میلیون ریال بوده است.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: همچنین ۸۰ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال تسهیلات کرونایی فرهنگ و هنر(سامانه کارا) به ۵۲۵ نفر و ۱۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات حمایتی بخش فرهنگ، هنر و رسانه کم بهره با همکای صندوق کارآفرینی امید به ۲۰ نفر پرداخت شده است.

 

 

استان خراسان شمالی تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از مردادماه وارد موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به دلتا شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1091309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha