مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس آغاز شد

مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهادکشاورزی یکشنبه ۱۴ شهریور در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهادکشاورزی یکشنبه ۱۴ شهریور در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی آغاز شد.

 

واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی و استنشاقی جهان

 

موسسه سرم سازی رازی کرج واکسن رازی کووپارس را به عنوان نخستین واکسن تزریقی و استنشاقی جهان تولید کرده است که بنابر اعلام نظر متخصصان پزشکی این واکسن در پیشگیری از ناقل بودن افراد اثرگذاری بیشتری دارد. 

 

« فلاح» در این رابطه آورده است: مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی از امروز آغاز به کار می کند و همزمان نیز ۲ سایت ایران مال در تهران و سرم سازی رازی حصارک کرج برای تزریق واکسن رازی کووپارس به داوطلبان شرکت کننده به منظور کارآزمایی بالینی مرحله سه استفاده می شود. 

 

سخنگوی پروژه کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس اظهار کرد: در این مرحله ۴۰ هزار داوطلب در مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس مشارکت دادند که نیمی از آنان واکسن رازی و نیم دیگری واکسن سینوفارم را تزریق می کنند.

 

معاون تحقیقات و فناوری موسسه سرم سازی رازی خاطرنشان کرد: افراد بالای ۱۸ سال به منظور شرکت در کارآزمایی بالینی فاز سه می توانند مشارکت کنند. 

 


 

کد خبر 1091328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha