ضد عفونی مسجدالحرام برای پیشگیری از شیوع کرونا

ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) از ضد عفونی و نظافت مسجدالحرام با فعالیت چهار هزار کارگر خبر داد و گفت: ده بار در روز کار ضد عفونی در این مسجد انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «المملکه»، ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) اعلام کرد: ضدعفونی و نظافت مسجدالحرام به صورت 24 ساعته ادامه دارد و چهار هزار کارگر زن ومرد برای ضد عفونی این مکان مقدس تلاش می کنند.

 

ریاست امور مسجدالحرام افزود: برای حفظ سلامیت زائران و  نمازگزاران تمامی صحن ها و سطوح ضد عفونی ده بار در روز ضد عفونی می شوند و این کار با نظم دقیق انجام می شود.

 

اداره نظافت و بخش فرش های مسجد الحرام نیز با استفاده از دستگاه های ضد عفونی کننده و با وسایل جدید اقدام به این کار می کند و تمامی راه ها و ورودی ها و صحن ها وستون ها به طور مستمر ضدعفونی می شوند.

 

صحن مطاف، مسعی و مصلاها و صحن های بیرونی با استفاده از خودروهای برقی این کار انجام می شود.

 

جابر بن احمد الودعانی، مدیر اداره نظافت مسجدالحرام گفت: اطراف کعبه توسط کارگران با آب و مواد شوینده شسته می شود و کار به صورت گروهی به شکلی انجام می شود که آب جمع نشود و سریعا بعد از شست و شو این مکان را خشک و ضدعفونی می کنند.

 

وی تاکید کرد: عملیات نظافت مطاف حدود بیشت دقیقه طول می کشد و کف زمین مسجدالحرام نیز با استفاده از مواد شوینده خاص و طبیعی شسته می شود و سپس این مکان معطر می شود.

کد خبر 1091332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha