اهالی روستای خسرویه صاحب خانه قرآن شدند

مسئول واحد قرآن اداره تبلیغات اسلامی فاروج گفت: با مشارکت دهیاری روستای خسرویه، اهالی این روستا صاحب خانه قرآن در فضای دهیاری شدند.

«حجت الاسلام  هادی تولایی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: با عنایت به ضرورت توسعه فعالیت ها در موضوع قرآن کریم و با هدف نشر و توسعه فرهنگ قرآنی در بین آحاد جامعه، ترغیب نوجوانان و جوانان به تعلیم و تربیت قرآن، شناسایی، رشد و هدایت استعدادهای نوجوانان به سمت و سوی انس با قرآن، تعمق باورهای دینی و تحکیم سلامت فرهنگی جامعه و همچنین ایجاد فضای قرآنی در سطح شهرستان، خانه های قرآن روستایی و موسسات قرآنی تأسیس می شود.

 

 

 مسئول واحد قرآنی اداره تبلیغات اسلامی فاروج افزود: پیش از این 9 خانه قرآن در سطح روستاهای شهرستان راه اندازی شده که خانه های قرآن روستاهای چری و مایوان فعالیت چشمگیرتری دارند.

 

 

وی با اشاره اینکه خانه های قرآن در فضای مسجد، حسینیه یا مکان های معرفی شده از سوی شورا و دهیار راه اندازی می شود، بیان کرد: در این فضاها قرآن آموزی در بخش روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ با محوریت  رده های سنی

پنج تا هفت سال و هفت  تا 12 سال انجام و در روستاهای دارای متقاضی 12 تا 17 سال هم  آموزش ها ارائه می شود.

 

 

حجت الاسلام تولایی گفت: علاوه بر خانه های قرآن، دو جامعه القرآن هم در شهرستان دایر و فعال است که از خدمات تبلیغات اسلامی برخوردار می شود.

 

 

وی بیان کرد: ارائه آموزش های لازم برای حفظ جز سی و کل قرآن هم در برنامه خانه های قرآن لحاظ می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1091361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha