تمام ظرفیت ها برای مهار ویروس کرونا در لرستان به کار گرفته می شود

نیکبخت با تاکید بر ضرورت ادامه همراهی مردم برای مدیریت و مهار بیماری کرونا، گفت: تمام ظرفیت ها برای مهار ویروس کرونا در لرستان به کار گرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمد رضا نیکبخت» امروز (14 شهریور) در نشست هیات رئیسه دانشگاه علوم‌پزشکی استان در خرم آباد، اظهار داشت: بشر در طول تاریخ در برابر بیماری ها، حوادث و دیگر بلایای طبیعی توانسته موفق شود و همواره علم بشر به کمک انسان آمده است تا بر مشکلاتش فائق آید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه قطعا علم بشر راه حلی برای بیماری کرونا پیدا خواهد کرد و جای نگرانی چندانی نیست، افزود: اما واقعیت امر این است که ویروس ها نیز هوشمندند و هوشمندانه برای حفظ بقای خود تلاش کرده و تغییر جهش پیدا می کنند.

 

وی با بیان اینکه ۳۰۰ تخت را برای خرم آباد در نظر بگیرید، ادامه داد: از تمام ظرفیت های استان، بیمارستان ها، دانشکده ها، دیگر مراکز و پزشکان متخصص بخش دولتی و خصوصی در صورت تمايل به همکاری با دانشگاه نیز استفاده شود تا قدرتمندانه بتوانیم این ویروس را مهار کنیم.

 

نیکبخت خاطرنشان کرد: همچنین واکسیناسیون افراد و گروه های هدف را جدی بگیرید تا در صورت پیک جدید یا شیوع لامبدا که ممکن است در آبان ماه رخ بدهد با مشکلی خاص مواجهه نشویم. 

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی،  هلال احمر، سپاه و دیگر امکانات استان درراستای مقابله با بیماری کرونا ضروری است.

 

وی ابراز کرد: با مدیریت صحیح و نگاه واقع بینانه هر بیمارستانی برنامه عملیاتی خود را مشخص کند تا معلوم شود که چه بخش هایی را می توان تعطیل کرد و اینکه چگونه می توان از ظرفیت و نیروی انسانی کارآمد دیگر ارگان ها و دستگاه های اجرایی استان نظیر، جمعیت هلال احمر، ارتش، سپاه، بسیج و ... در هر شهرستانی، استفاده کرد تا در مواجهه با وضعیت سیاه ، استان دچار مشکل نشود.

 

نیکبخت افزود: آمادگی مراکز برای افزایش تخت ها و کمک به بخش درمان در هر شهرستانی را نیز اعلام کنید تا تدابیر لازم بر اساس این پیش بینی ها تحقق یابد، زیرا میانگین آمار فوتی های استان بر اثر کرونا، از میانگین کشوری پایین تر است و نباید گذاشت این جایگاه از دست برود و آمار فوتی های کرونایی بالاتر برود.  

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان با ارائه گزارشی از وضعیت فعلی دلتا ویروس در استان و سناریوهای احتمالي دانشگاه در مواجهه با ویروس جهش یافته لامبدا، میزان پذیرش و تعداد بستری های روزانه ، افزایش تخت های بیمارستانی و راه اندازی بیمارستان جدید در صورت شیوع ویروس جدید کرونا در استان را بر اساس بیس و داده های آماری دلتا بیان کرد. 

آزادبخت با بیان اینکه سه وضعیت یا سناریوی وضعیت قرمز، وضعیت سیاه و وضعیت طغیان یا فروپاشی در خصوص بحث کووید وجود دارد، گفت: در یک مقایسه و محاسبه علمی که روی دلتا صورت گرفته، باید حد اقل ۲۲۰ تخت در وضعیت قرمز و ۱۰۵۰ تخت در وضعیت سیاه به تعداد تخت های بستری استان اضافه شود تا بیمارستان ها و دیگر مراکز استان پذیرای ۱۹۰۰ تا ۲۹۵۰ نفر باشند.  

کد خبر 1091381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha