مسابقات همه شایستگی قاری را نشان نمی دهد/ قاریان برای کسب رتبه خود را با آیین نامه داوری وفق دهند

دغاغله گفت: نکته ای که در مسابقات قرآن باید همگان نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند این است که مسابقات و کسب رتبه در آن همه شایستگی های قاری را مشخص نمی کند زیرا در مسابقات تلاوت ها مختصر و بر اساس آیین نامه داوری است.

«ناصر دغاغله» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: سطح شرکت کنندگان در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم همانند همه رقابت های قرآنی مختلف بوده و شاهد حضور شرکت کنندگانی در سطح متوسط خوب و عالی بودیم.

 

داور لحن مسابقات قرآن کریم افزود: در رشته اذان عموم شرکت کنندگان وضعیت متوسط و روبه بالایی داشتند اما در این مسابقات شاهد اجرای اذان با لحن ابداعی و ویژه نبودیم، ابداع و نوآوری نمره ویژه ای نزد داوران بخش لحن دارد.

 

وی با بیان اینکه قاریان و حافظان قرآن کریم خوزستان همواره در سطح کشور جایگاه بسیار ویژه ای دارند اضافه کرد: نکته ای که باید همگان نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند این است که مسابقات و کسب رتبه در آن همه شایستگی های قاری را مشخص نمی کند زیرا در مسابقات تلاوت ها مختصر و براساس آیین نامه داوری است.

 

دغاغله در ادامه به روند کسب رتبه در مسابقات اشاره کرد و ادامه داد: قاریان اگر می خواهند در مسابقات کسب رتبه کنند باید تلاوت های خود را منطبق با آیین نامه داوری اجرا کنند زیرا داوری لحن در مسابقات قرآن تکی بر دو موضوع اصول و قواعد در آیین نامه و ذائقه عمومی داوران بستگی دارد.

 

وی در خصوص کیفیت تلاوت های اجرا شده در مرحله چهل و چهارمین دورم مسابقات قرآن عنوان کرد: در بخش لحن خوشبختانه افرادی که تا رتبه ششم و هفتم را کسب کردند از نظر لحن کیفیت ممتازی را داشتند، بنابراین راه یافتگان به مرحله کشوری برای کسب رتبه در این مسابقات باید تلاوت های برگزیدگان سال های گذشته در مسابقات کشوری را بررسی و خود را با آیین نامه داوری منطبق کنند.

 

کد خبر 1091386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha