۹ هزار فرصت شغلی در بخش تعاون خراسان جنوبی ایجاد شد

اشرفی گفت: از محل تشکیل تعاونی‌ها تعداد ۹ هزار و ۴۲۲ فرصت شغلی در خراسان جنوبی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا اشرفی» امروز (۱۴شهریور) در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت هفته تعاون خراسان جنوبی اظهار کرد: متناسب با شرایط کرونایی برگزاری ۷۵ برنامه در استان برای هفته تعاون از ۱۳ شهریور برنامه‌ریزی شده است.

 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تعداد شرکت‌های تعاونی فعال استان را ۹۷۷ شرکت عنوان کرد و گفت: ۹ هزار و ۴۲۲ فرصت شغلی در بخش تعاون خراسان جنوبی ایجاد شده است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۹ تعاونی با اشتغالزایی برای ۱۸۰ نفر در استان تشکیل شده است، ادامه داد: در سنوات گذشته شهرستان بیرجند، بشرویه و طبس بالاترین میزان تشکیل تعاونی ها را داشته اند.

 

اشرفی بیان کرد: ۲۷ تعاونی استان در سال جاری ۳۲ برند را ثبت کردند که در بحث صادرات و تولید و عرضه می تواند گام موثری بردارد.

 

به گفته وی برندسازی یکی از ضروریات فعالیت های اقتصادی است که باید تعاونی های استان برای معرفی محصولات خود و همچنین شناخته شدن بیشتر تولیدات خود مورد توجه قرار دهند.

 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از انجام ۱۷۹ مورد نظارت بر تعاونی‌ها از ابتدای امسال خبر داد و گفت: در حوزه آموزش تاکنون ۲۵ هزار و ۸۴۰ نفر ساعت دوره آموزشی مجازی برای تعاونی‌ها برگزار شده است.

 

اشرفی بیان کرد: تعاونی‌های این استان از سال گذشته تاکنون ۱۳ میلیون دلار صادرات کالا به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا داشته‌اند.

 

 

 

 

کد خبر 1091444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha