یکی از اهداف مهم اسلامی رفع نیاز نیازمندان است

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: یکی از اهداف مهم اسلامی که در امتداد سایر عبادات شناخته شده است بعد اجتماعی و اقتصادی در زمینه رفع نیاز نیازمندان است که اگر به آن توجه نشود اسلام شما ناقص خواهد بود.

به گزارش خبرنگار قرآن معارف خبرگزاری شبستان آیت‌الله حسینی‌بوشهری امروز در آیین افتتاحیه رزمایش سراسری شمیم حسینی که در آستان مقدس شیخ صدوق برگزار شد، با تشکر از دست اندرکاران برگزاری این رزمایش گفت: از روزی که ویروس منحوس کرونا در کشور و سراسر جهان پدید آمده است ما شاهد هستیم که مردم، خیران، مسئولان کشور هر کدام به سهم خود در تلاش هستند که بخشی از  مشکلات مردم عزیز ما را برطرف کنند.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) می فرماید بهترین اعمال که انسان‌ها می‌توانند انجام دهند تحت عنوان سید الاعمال نخستین آن این است که در رابطه با مردم رعایت انصاف داشته باشند. در انصاف همانگونه که انتظار دارید دیگران با شما برخورد کنند شما هم باید با آنها اینگونه رفتار کنید. انصاف یکی از اخلاق کریمه اسلامی است که در زندگی نقش کلیدی و اساسی دارد.

 

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: در اسلام نسبت به انفاق، مواسات و ایثار بسیار تاکید شده است، در انفاق انسان زیادی مال خود را به دیگران می بخشد. در مواسات شخص دیگران در دارایی و زندگی خود شریک می‌کند، زمانی که دیگران را بر خود مقدّم می‌دارد به ایثار پرداخته است. ما امسال انفاق، مواسات و ایثار مردم کشورمان در اوج خود شاهد بودیم.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه این حماسه‌ها به برکت اسلام، فرمایشات نورانی اهل بیت(ع) و قرآن در کشور ما انجام شده است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی مواسات را به عنوان فرهنگ عمومی در کشورعنوان کرده است که بسیار جای تقدیر و تشکر دارد.

 

وی ادامه داد: اسلام دارای ابعاد گوناگونی است که متاسفانه گاهی ما به بخشی از ابعاد اسلام پرداخته ایم و بخش دیگری از ابعاد اسلام را نشنیدیم یا اگر هم شنیدیم خیلی جدی نگرفته‌ایم. اسلام همان گونه که بعد عبادی دارد ابعاد اخلاقی، حقوقی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز دارد. اگر کسی به یک بعد از ابعاد اسلام بپردازد و زندگی خود را بر همین اساس سپری کند اسلام را نشناخته است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: یکی از اهداف مهم اسلامی که در امتداد سایر عبادات شناخته شده است بعد اجتماعی آن است.  اگر نیاز نیازمندان را در بعد اجتماعی و اقتصادی در نظر نگیرید اسلام شما ناقص خواهد بود.

وی افزود: پیامبر(ص) کسی که خود را در غم و شادی مردم شریک نمی‌داند خود را در اردوگاه مسلمانان نداند، تمام انسان‌ها عیال خداوند محسوب می شوند محبوب ترین خلق خداوند متعال کسی است که نسبت عیال خداوند بیشترین توجه را داشته باشد. امیدوارم که این روحیه انقلابی در مبارزه با محرومیت و فقر همواره در جامعه ما ادامه داشته باشد.

کد خبر 1091449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha