آغاز به کار پویش «اهدای کتاب، میراث ماندگار» در ایلام/ اهدای بیش از ۴۳ هزار کتاب به کتابخانه های ایلام

پویش « اهدای کتاب، میراث ماندگار» ظهر امروز با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان در سالن شهید رجایی استانداری ایلام با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی استان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام، در مراسم اجرای پویش « اهدای کتاب، میراث ماندگار» در  حاشیه برگزاری ستاد استانی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: در راستای نهادینه کردن هر فرهنگی لازم است که با شیوه ها و شکل های مختلف، تبلیغ و اطلاع رسانی لازم در بین آحاد جامعه انجام شود.

 

«سمیه حیدری» گفت: در همین راستا برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تقویت منابع کتابخانه های عمومی استان، پویش «اهدای کتاب میراث ماندگار» در سطح استان از امروز آغاز شده است و  از مردم درخواست می شود که برای تقویت  منابع کتابخانه ها به این پویش  بپیوندند.

 

وی تصریح کرد: افراد و خانوادها در کتابخانه های شخصی خود کتاب های زیادی دارند که این طرح در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اجرا می شود و می توانند با اهدای کتاب های خود  با هر موضوع و عنوانی، در این پویش شرکت کنند.

 

 حیدری افزود: در اولین گام، اجرای پویش « اهدای کتاب میراث ماندگار» در استان ایلام، در حاشیه نشست ستاد مبارزه با کرونا، با حضور اعضای شورای تامین استان و مدیران دستگاه های اجرایی و فرهنگی کلید خورد که در این برنامه مدیران دستگاه های اجرایی استان با توجه به تخصص های مختلف، تعدادی کتاب را به کتابخانه های استان اهدا کرده اند.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام یادآور شد: با اهدای کتاب منابع کتابخانه های استان به لحاظ کیفی و کمی ارتقا پیدا می کند و از طرفی اگر این پویش در سطح جامعه رونق پیدا کند به طور قطع شاهد افزایش سطح ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان خواهیم بود.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام یادآور شد: در سال گذشته ۴۳ هزار و ۳۱۶ جلد کتاب از طریق سارمان ها، نهادها، ادارات و مردم استان ایلام به کتابخانه های عمومی استان اهدا شده است و از ابتدای سال جاری تا کنون نیز بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ جلد کتاب نیز از طریق اداره کل کتابخانه های عمومی استان در اختیار کتابخانه های عمومی قرار گرفته است.

 

استاندار ایلام نیز در این مراسم با تقدیر از اجرای این پویش در استان، اظهار کرد: به طور قطع اجرای این طرح ها می تواند در رونق فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح استان با حضور همه آحاد مردم به ویژه مدیران دستگاه های اجرایی موثر باشد.

 

کد خبر 1091459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha