ورود پیش قراولان پرندگان مهاجر به تالاب‌های گیلان/  شکار پرندگان مهاجر ممنوع است

اکبری‌پور از آغاز مهاجرت پیش قراولان پرندگان مهاجر به تالاب‌های گیلان خبر داد و گفت: تا زمان اعلام چگونگی صدور پروانه شکار هر گونه اقدام به شکار پرندگان مهاجر ممنوع بوده و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

«ساسان اکبری‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آغاز مهاجرت پیش قراولان پرندگان مهاجر به تالاب‌های استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست گیلان انجام گشت‌های مستمر و پایش مناطق تحت مدیریت را همانند گذشته به شکل ویژه در دستور کار قرار داده است.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با اعلام این خبر که خوتکای پر سفید به عنوان نخستین پرنده‌ مهاجر همزمان با سرد شدن هوا در مناطق سیبری به تالاب‌های استان فرود آمده است عنوان کرد: زیستگاه‌ها و تالاب‌های استان گیلان مناطق خوبی برای پرندگان مهاجر از جمله گونه‌های مختلف مرغابی سانان محسوب می‌شود.

 

اکبری‌پور با تاکید بر اینکه در پی شروع مهاجرت پرندگان مهاجر و ورودشان به تالاب‌های گیلان با متخلفان زیست محیطی به شدت و برابر قانون برخورد می‌شود ابراز داشت: تا زمان اعلام چگونگی صدور پروانه‌های شکار هرگونه اقدام به شکار پرندگان مهاجر از هر نوع و گونه ممنوع بوده و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

 

وی این مطلب را که در صورت توقیف سلاح، فرد خاطی امکان دریافت مجوز شکار در سال جاری را نخواهد داشت را هم متذکر شد و اضافه کرد: مردم فهیم و دوستداران محیط زیست می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی، گزارشات خود را با شماره تلفن‌های 1540 در میان بگذارند.

 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان مشارکت همه مردم برای نگهداری از داشته‌های طبیعی و موهبت‌های خدادادی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: پناهگاه حیات‌وحش امیرکلایه، تالاب بین‌المللی انزلی و پارک ملی بوجاق کیاشهر از جمله مناطقی در استان گیلان محسوب می‌شود که میزبان پرندگان مهاجر هستند.

 

اکبری‌پور در پایان توجه به اهمیت حفظ و حراست از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان گیلان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: ایجاد تعامل قانون‌مند با دوستداران محیط زیست که به همکاری نزدیک و کمک به حفظ و حراست از حیات‌وحش علاقه دارند از جمله برنامه‌های یگان حفاظت محیط‌زیست محسوب می‌شود.


 

کد خبر 1091485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha