بازگشایی حضوری مدارس پیچیدگی های خاص دارد/ با ایجاد برخی مدارس جامعه ناعادلانه ای تحویل نسل های بعد می دهیم

زینی وند ضمن اشاره به پیچیدگی های بازگشایی حضوری مدارس افزود: با ایجاد مدارس تیزهوشان، غیرانتفاعی و ... جامعه بلوک بندی شده ناعادلانه ای تحویل نسل های بعدی می دهیم که تا ۱۰۰ سال به شیوه عادی برگردانده نمی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، یکشنبه(۱۴ شهریور) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان بر تشکیل کارگروهی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش و دفتر اجتماعی استانداری برای بررسی بازگشایی حضوری مدارس و ارائه پیشنهادها و راهکارهای اقتضایی تأکید کرد.

 

استاندار کرمان با بیان اینکه برای بازگشایی حضوری مدارس از واکسیناسیون کامل فرهنگیان، کادر مدرسه و رانندگان سرویس باید اطمینان یابیم؛ اظهار کرد: به دلیل اینکه ملاک برای ایمنی، تزریق دوز دوم واکسن کرونا است لذا روند واکسیناسیون باید تسریع شود. 

 


وی ادامه داد: بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی پیچیدگی هایی دارد و با روند عادی نمی‌توان با آن برخورد کرد و محیط فیزیکی مدرسه، مواد ضدعفونی کننده و سرویس های بهداشتی از موارد مهم هستند و باید آمادگی کامل وجود داشته باشد.

 


زینی وند با طرح این پیشنهاد که مدارس باید دو دسته شده و در صورت بازگشایی، مدارس روستایی و جاهایی که جمعیت کم است، بتوانند به صورت حضوری آموزش را آغاز کنند؛ افزود: امسال هم اگر آموزش غیرحضوری باشد، با یک گسست آموزشی تا دانشگاه مواجه هستیم و با این شرایط بعداً خیلی سخت می شود.

 

 


وی درباره مدارسی که تراکم بالای دانش آموز دارند، اظهار کرد: راهی جز ترکیبی برگزار کردن کلاس ها نیست و کار سختی هم نیست؛ به عنوان مثال سقف کلاس های 30 نفره به دو گروه 15 نفره تقسیم و به صورت چرخشی و هفتگی هر گروه در کلاس حاضر شده و آموزش ببینند و با این شیوه می توانیم مدارس را بازگشایی کنیم.

 

 


استاندار کرمان با اشاره به این مطلب که به راحتی نمی شود مردم را قانع کرد که فرزندانشان را به مدرسه بفرستند و باید کار توجیهی همراه با آماده سازی مدارس و همچنین واکسیناسیون صورت بگیرد؛ اعلام کرد: در مناطق روستایی و عشایری استان افراد بالای 18 سال در حال واکسینه شدن هستند و به نظر بنده والدین زیر 35 سال باید شناسایی و واکسینه شوند.

 


استاندار کرمان به موضوع املاک آموزش و پرورش و لزوم پیگیری جدی توسط بازرسی استانداری هم اشاره و تصریح کرد: در استان کرمان با کارهایی مواجه شده ایم که 25 سال به دلیل بی مبالاتی برخی از مدیران معطل شده اند.

 

وی بر تقویت جذب کمک های خیران و مردمی در امر مدرسه سازی تأکید کرد و با افزودن اینکه بعد از اتمام ساخت فضای فیزیکی مدارس، باید مدرن سازی آنها دنبال شود؛ افزود: با ایجاد مدارس تیزهوشان، غیرانتفاعی و ... جامعه بلوک بندی شده ناعادلانه ای تحویل نسل های بعدی می دهیم که تا 100 سال به شیوه عادی برگردانده نمی شود.

 

زینی وند گفت: پزشکانی تربیت می کنیم که طعم سختی و نداری را نچشیده و در مقابل بیماری که پول ندارد، درکی نداشته و علاوه بر پول، زیرمیزی را نیز می خواهد و برخی از این ها محصول مدارس پولی است.

 

وی در پایان به اهمیت مهارت آموزی اشاره و تصریح کرد: روزی که تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی کم و متقاضیان رشته های فنی و حرفه ای اضافه شد، بدانید نظام آموزشی دارد نرمالیزه می شود.

کد خبر 1091494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha