پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در استان زنجان تجلیل می شوند

سرهنگ طهماسبی از برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس با پیوست کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان خبر داد و گفت: در این برنامه از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس استان زنجان تجلیل می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، اظهار کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم تجلیل از پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس در استان زنجان برگزار می شود.

 

سرهنگ ابوالفضل طهماسبی خاطرنشان کرد: در این برنامه از اقشار مختلف و ترکیبی از جهادگران و بسیجیان به عنوان نماینده تجلیل خواهد شد.

 

وی به برنامه دیدار با برخی از پیشکسوتانی که امکان حضور در برنامه را ندارند، اشاره کرد و گفت: برنامه های هفته دفاع مقدس با پیوست گنگره ملی 3535 شهید برگزار می شود.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: نمایشگاه ادوات و تجهیزات نظامی، شب شعر دفاع مقدس، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی و نواختن زنگ نمادین مقاومت در مدارس استان زنجان در اول مهر از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

 

طهماسبی افزود: بزرگداشت سید الشهدای جبهه مقاومت، سردار سلیمانی، برنامه ویژه برای فرزندان خردسال شهدای مدافع حرم و سلامت، نامگذاری میادین به نام شهدا، فضا سازی شهری و تولید و پخش مستند از شهدای استان زنجان از دیگر برنامه‌های این هفته محسوب می‌شود.

 

معاون اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در ادامه این جلسه گفت: ستاد بزرگداشت دفاع مقدس و مقاومت به منظور تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس که 31 شهریور ماه امسال برگزار می‌شود، برگزار شده است.

 

دهقانی خاطرنشان کرد: در آستانه برگزاری چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار "ما مقتدریم" قرار داریم که ضروری است برنامه‌های این هفته بیشتر با محوریت کنگره 3535 شهید استان زنجان برگزار شود.

 

این مسئول عنوان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های هفته دفاع مقدس مورد تاکید بوده و رژه نیروهای مسلح برگزار نمی‌شود اما مراسم  عطرافشانی مزار شهدا در صورت دستور ستاد کرونا به صورت محدود یکم مهر ماه برگزار می‌شود.

 

این مسئول بیان داشت: نمایشگاه اسنادی دفاع مقدس استان زنجان به عنوان برنامه جانبی تجلیل از پیشکسوتان محسوب می‌شود که پیشنهاد می‌شود از فعالان حوزه سلامت نیز در این مراسم تجلیل شود.

 

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در ادامه این جلسه با اشاره به مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در برنامه سایر ادارات استان زنجان در هفته دفاع مقدس استان زنجان، اظهار داشت: عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدا در همه بخش‌ها و شهرستان‌ها انجام می‌شود.

 

بیات از اجرای طرح سپاس، تبلیغات محیطی در میادین و خیابان‌های شهرهای استان خبرداد و گفت: برگزاری نمایشگاه عکس در مدارس و اماکن پیش‌بینی شده و برگزاری مراسم در 48 مرکز فرهنگی در قالب حسینیه‌های شهدا از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

 

وی بیان کرد: اجرای  پایش سلامت ایثارگران،برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری جشنواره ادبی و فرهنگی، رونمایی از کتاب، تعویض پرچم‌ مزارهای شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و اعزام پیام آوران ایثار برای سخنرانی و نقل خاطره از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

 

کد خبر 1091511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha