ریشه یابی آسیب های اجتماعی ضروری است

آشتاب گفت: ریشه یابی آسیب های اجتماعی امری ضروری است که به کمک نیروی انتظامی، و این اداره کل قابل تحقیق و شناسایی هست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی آشتاب» امروز (14 شهریور)درجلسه مشترک با نمایندگان نیروی انتظامی، اظهار داشت: این تفاهم نامه به منظور بهره گیری از ظرفیت، توانمندی ها و امکانات بالقوه و بالفعل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و نیروی انتظامی و با هدف پیشگیری ازآسیب های اجتماعی، کاهش موثر آثار زیان بار آن در تمامی زمینه های تعاملات اجتماعی، تولید ، مشارکت عمومی، آموزش های همگانی و خدمات مشاوره ای  منعقد شد.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه ریشه یابی این نوع آسیب های اجتماعی امری ضروری است، افزود: در قالب این تفاهم نامه به کمک نیروی انتظامی، و این اداره کل ریشه یابی آسیب های اجتماعی قابل تحقیق و شناسایی هست.

 

وی ادامه داد: همکاری در زمینه ارتقا دانش و مهارت گروه های هدف شامل کارگران، کارفرمایان، کارشناسان، کارکنان و خانواده آنها، زنان کارگر به ویژه زنان سرپرست خانوار، همکاری به منظور کاهش  عوامل مخاطره آمیز تهدیدکننده در بین بهداشتیاران شرکت ها و کارخانجات، کارگران و کارفرمایان و همکاری در جهت ارائه مشاوره رایگان به گروه های هدف از جمله موضوعات مطرح در این تفاهم نامه است.

 

آشتاب افزود: موضوع امنیت رابطه مستقیم با رفاه دارد و بدین منظور این اقدامات باعث فراهم نمودن تمهیدات و زیر ساخت های لازم در جهت همکاری، هماهنگی و هم افزایی برای رسیدن به اهداف مشترک است. 

 

نماینده فرماندهی نیروی انتظامی استان لرستان هم در این در این جلسه به تبیین فرصت ها و ظرفیت هایی که در قالب این تفاهم نامه ایجاد میگردد افزود: همکاری دستگاه های اجرایی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضروری است.

 

وی همچنین آمادگی نیروی انتظامی را در معرفی اساتید مجرب برای آموزش مدیران، کارکنان، کارگران و خانواده آنان در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از محور های این تفاهم نامه اعلام کرد.

 

گفتنی است، این تفاهم نامهبه منظور همکاری دو جانبه در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ترویج فرهنگ کار و ارتقای امنیت تفاهم نامه ای فی مابین مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و فرماندهی انتظامی استان لرستان منعقد و امضا شد.

کد خبر 1091514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha