خط ملی نماد «اورژانس اجتماعی دانش آموزان» ۱۵۷۰ افتتاح شد

مراسم افتتاح خط ملی نماد، خدمات مشاوره ای و مددکاری اجتماعی ۱۵۷۰ در مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانش آموزان با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان در این آیین اقدام مداخله حمایتی ، درمانی برای تمام دانش آموزان استان در قالب اورژانس اجتماعی 1570 را طرحی ارزشمند و مؤثری برای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بر شمرد و تاکید کرد: با اجرای این طرح، حمایت های تخصصی به دانش آموزان نیازمند مشاوره و مددکاری و درمان انجام پذیرد.

 

خدابخش مرادی همچنین به ویژگی های این طرح از جمله غیر حضوری و رایگان بودن تماس ها اشاره داشت و عنوان کرد: ضروری است اطلاع رسانی لازم برای معرفی این سامانه در بین دانش آموزان و اولیا در سراسر استان صورت گیرد.

 

در ادامه معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن اشاره به فعالیت های صورت گرفته در افتتاح این طرح  تأکید نمود:  خط تلفنی 1570 فرصت مغتنمی است که معلمان و مشاوران و والدین با استفاده ابزارهای مختلف از قبیل آزمونهای غربالگری و سلامت روان و نیز مشاهدات بالینی، دانش آموزان دارای مشکلات روانی – اجتماعی را شناسایی نموده و با تماس با این خط تلفنی جهت دریافت حمایت های مشاوره ای، مددکاری اجتماعی و در نهایت درمان به مراکز مشاوره ذی صلاح معرفی گردند.

 

جعفر گنج خانلو افزود: این ارتباط در بستر کاملا امن انجام می شود و دانش آموزان عزیز و خانواده های گرامی می توانند مسائل و مشکلات خود مطرح تا از خدمات تخصصی مشاوران و روانشناسان متعهد و متخصص در این حوزه بهره مند گردند.

 

در پایان این نشست، طرح نماد با حضور مسئولین و دستگاه های مرتبط آغاز به کار نمود.

کد خبر 1091520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha