آغاز پیش ثبت نام اربعین از ۱۵ شهریور/ متقاضیان باید دو دوز واکسن را تا ۱۹ شهریور دریافت کرده باشند

عرب نژاد گفت: مقرر شده پیش ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی با رعایت کامل شرایط و دستورالعمل های بهداشتی و صرفاً از میان افراد فاقد بیماری زمینه ای و کسانی که دو دوز واکسن را تا پایان هفته جاری(۱۹ شهریور) دریافت کرده اند، باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمود عرب نژاد، یکشنبه(۱۴ شهریور) در نشست کمیته استانی ستاد اربعین حسینی با اشاره به آمادگی 117 دفتر زیارتی برای ثبت نام، اعلام کرد: اما پیش ثبت نام به صورت غیرحضوری و از ساعت 9 صبح روز دوشنبه(15 شهریور) در سامانه سماح (https://samah.haj.ir) آغاز و تا ساعت ۲۴ چهارشنبه شب(17 شهریور) ادامه خواهد داشت.

 

 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان افزود: پیش ثبت نام انجام شده به منزله ثبت نام قطعی نیست و انجام سفر مشروط به موافقت دولت عراق و شرایط اعلامی از سوی آن کشور است و باید دید چه شرایطی پیش می آید و اعلام شده کسی به سمت مرزها حرکت نکند.

 

وی ادامه داد: مقرر شده پیش ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی با رعایت کامل شرایط و دستورالعمل های بهداشتی و صرفاً از میان افراد فاقد بیماری زمینه ای و کسانی که دو دوز واکسن را تا پایان هفته جاری(۱۹ شهریور) دریافت کرده اند، باشد اما برای پیش ثبت نام، دریافت دوز اول کافی است به شرط آنکه بدانند تا ۱۹ شهریور دوز دوم را هم دریافت خواهند کرد.

 

عرب نژاد ارائه نتیجه آزمایش منفی پی سی آر ۷۲ ساعت قبل از اعزام را الزامی خواند و گفت: استعلام های لازم در خصوص وضعیت سلامت متقاضیان و اخذ تأیید هر دو دوز واکسن کرونا از وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه قطعی شدن ثبت نام پس از موافقت رسمی دولت عراق انجام خواهد شد؛ در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از اینکه نسبت به دیگر سفرهای خارجی آنقدر حساسیت نیست که نسبت به سفرهای زیارتی وجود دارد؛ افزود: متأسفانه بحث زیارتی این دو سال مانده و حتی سفرهای استانی به عتبات هم انجام نمی شود که از نماینده عالی دولت در استان درخواست داریم این موضوع را پیگیری کند.

 

کد خبر 1091536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha