درخواست ۱۲۰ سازمان بین المللی برای تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی

۱۲۰سازمان بین المللی خواهان تحریم صادرات و واردات سلاح رژیم صهیونیستی شدند، زیرا صهیونیست ها با استفاده از این سلاح مرتکب جنایت جنگی در حق ملت فلسطین می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، نزدیک به 120 سازمان بین المللی از کشورهای عضو معاهده تجارت تسلیحات (ATT)  خواستند تا قاطعانه از استفاده نامناسب رژیم صهیونیستی از تسلیحات و تجهیزات نظامی که با معاهده ها و توافقنامه های بین المللی حقوق بشر منافات دارد، جلوگیری کنند، زیرا این رژیم با استفاده از این تسلیحات مرتکب نقض حقوق بشر در حق ملت فلسطین شده است.

 

این سازمان ها در نامه ای سرگشاده نسبت به پیامدهای قانونی علیه کسانی که سلاح به رژیم صهیونیستی صادر یا وارد می کنند، هشدار داد.

 

این سازمان ها که مقرشان در آمریکا، اروپا، فلسطین و کشورهای دیگر است، اعلام کردند:صادرات سلاح به و از رژیم صهیونیستی به این معناست که کسانی که این کار را انجام می دهند در کشتن فلسطینی ها شریک هستند. به همین دلیل خواهان تحریم تسلیحاتی کامل این رژیم شدند.

 

این سازمان ها در این نامه خطاب به کشورهای عضو معاهده تجارت سلاح که به چند زبان ترجمه شده است، اعلام کرد: ائتلاف جهانی رهبران جامعه مدنی، محافل دانشگاهی، هنری، رسانه ای، تجارت، سیاست، مذهب و همه افراد باوجدان در جهان موضع روشنی نسبت به استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح برای کشتن فلسطینی ها دارند.

 

این نامه به جنگ اخیر در نوار غزه که با توافق آتش بس با نظارت مصر در اواخر ماه می گذشته به پایان رسید و صدها غیرنظامی جان باختند، و جنایت های این رژیم در حق ملت فلسطین در کرانه باختری و قدس و داخل اراضی اشغالی اشاره کرد.

 

در این نامه آمده است: در طول 11 روز در چهارمین تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، 248 فلسطینی از جمله 66 کودک کشته و هزاران نفر زخمی شدند. هنوز آثار استفاده بیش از حد رژیم صهیونیستی از سلاح های ممنوعه در بیمارستان ها، مدارس ، بخش های آب، غذا، برق هویدا است. به گونه ای که زندگی بیش از دو میلیون فلسطینی از بین رفته است.

 

این سازمان ها استفاده جامعه بین المللی در محکومیت رژیم صهیونیستی با عبارت های نمادین را محکوم و اعلام کرد: این محکومیت های نمادین هرگز به وحشی گری رژیم صهیونیستی و رنج و ظلم فلسطینی ها پایان نمی دهد.

 

کد خبر 1091566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha