سومین حرم اهل بیت (ع) از بودجه های ملی و استانی برای تحقق جایگاه مذهبی برخوردار شود

فرخ زاده گفت: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) نباید در آخر جدول شهرهای دارای بودجه و امکانات مذهبی ایران قرار داشته باشد و باید از بودجه های ملی و استانی برای تحقق جایگاه مذهبی خود برخوردار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد فرخ زاده»، امروز (یکشنبه 14 شهریور) در پانزدهمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باید از بودجه های ملی و استانی با همیاری دستگاه های مختلف برای ایجاد یک برنامه مدون و با زمان بندی مشخص برای تحقق جایگاه شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) استفاده کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز افزود: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) نباید در آخر جدول شهرهای دارای بودجه و امکانات مذهبی ایران قرار داشته باشد.

وی اضافه کرد: شیراز هنوز موفق به اجرای آن و پیوستن به کنوانسیون شهرهای ایمن نشده است در حالیکه در بحث ایمنی شهری ردیف بودجه ای در سال 97 در خصوص شهر ایمن مصوب شد و شهر ایمن برای تمام اقشار از جمله سالمندان، کودکان، نابینایان، معلولین، افراد کم توان و ... باید از نظر خدمات هشری، حمل و نقل و ... ایمن باشد.

فرخ زاده با ابراز خرسندی از درخشش شیراز در عرصه های ورزشی بیان کرد: با افتخار آفرینی  برادران پهلوان و کشتی گیران قهرمان محمدرضاگرایی، محمدعلی گرایی و محمد حسن زاده در رشته ورزشی بسکتبال در المپیک آغاز و درخشش بانوی ساره جوانمردی  با شکستن رکورد جهانی در رشته تپانچه و همچنین افتخار آفرینی مهدی اولاد، دلاور شیرازی در پرتاب وزنه کلاس F11 و سمیرا ارم، علی اصغر جوانمردی و مجتبی کمالی در پارالمپیک مایه افتخار شهر شیراز است.

وی ادامه داد: موضوع حاشینه نشینی باید مورد رسیدگی ویزه قرار بگیرد زیرا در مدیریت شهری و فرهنگ سازی شهری بسیار تاثیر گذار است و باید با مساعدت نمایندگان مجلس و سایر سازمان ها یک برنامه  مدون آسیب های حاشینه نشینی را شناسایی و رفع کنیم تا شاهد مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها نباشیم.

فرخ زاده با اشاره به تعیین و تکلیف سد «تنگ سرخ» نیز گفت:  منطقه «تنگ سرخ» شیراز این روزها تحت تاثیر فعالیت های غیر قانونی متخلفانی قرار گرفته است که تیشه به ریشه سنگ های این منطقه می زنند و استخراج بی رویه موجب اختلالات در کارکرد های اکولوژیکی منطقه و آسیب رسانی به به زیستگاه حیوانات و گیاهان منطقه شده است.

وی تصریح کرد: اجرای سد «تنگ سرخ» باعث جمع آوری باران های بلاتکلیف و خدادادی در پاییز و زمستان می شود و ایجاد فضای تفرجی در بوستان «طبیعت» و اشتغال مولد و تغییر رویکرد های اجتماعی  در منطقه را در پی خواهد داشت. 

کد خبر 1091578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha