رانت خواران و رشوه بگیران در تقابل با امام حسین هستند/ خواب دوست ها اراده همراهی با امام زمان را ندارند

دکتر سنگری با بررسی عواملی که منجر به تقابل عده ای مقابل امام حسین علیه السلام شد؛ بر درس گرفتن از تاریخ تاکید کرد و گفت: دنیامداران اسیر ۶ مسئله هستند که یکی از آنها پرخوابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر محمدرضا سنگری، یکشنبه شب(۱۴ شهریور) در مراسم عزاداری شب های پایانی ماه محرم در جوار حسینیه ثارالله گفت: هنر جذب و آغوش گشودن هنری است که باید از اباعبدالله الحسین علیه السلام بیاموزیم و کسانی که چهره در هم می کشند و به دیگران پشت کرده و با دیدن کوچکترین ضعف و گناه از دیگری، او را رها می کنند تا در دام دیگران بیفتد، حسینی نیستند.

 

چهره آموزشی امام حسین در میان ما گم است

این پژوهشگر عاشورایی با توصیه به مطالعه کتاب " موسوعة الحسین"  و اشاره به اینکه سه سال است که موضوع خانه و خانواده را از منظر امام حسین علیه السلام بررسی می کنم؛ اظهار کرد: چهره آموزشی حضرت در میان ما گم است و  باید غبارها زدوده شود و این چهره زیبا را خوب تر و دقیق تر بشناسیم.

 



وی در ادامه سلسله مباحث شب گذشته مبنی بر صفات بارز سپاه دشمن در کربلا به "حرام خواری" اشاره و تصریح کرد: حرام خوار از زندگی هم لذت نمی برد زیرا حرام خواری زندگی انسان را تباه می کرده و وقتی حرام وارد قلمرو زندگی کسی شد اتفاق اول این است گوش انسان را تعطیل می کند و حق را نخواهد پذیرفت.


حرام خواری، عده ای را در کربلا بیچاره کرد

دکتر سنگری افزود: امام حسین علیه السلام در کربلا ۶ خطبه خواندند که یکی از آنها درباره رجعت و ظهور است؛ اولین کسی که رجعت می کند خود حضرت هستند؛ متأسفانه بحث رجعت را کم مطرح کردیم؛ بعد از ۱۹ سال و چند ماه حکومتِ امام زمان و شهادت ایشان که پس از آن توسط امام حسین علیه السلام در کربلا دفن می شوند؛ اباعبدالله حکومت را به دست می گیرند و تا قیامت ادامه دارد و همه جنایتکاران به دنیا برمی گردند تا مجازات شوند.

 

 

وی ادامه داد: یکی از چیزهایی که در کربلا عده ای را بیچاره کرد شکم بود؛ شمر، اول آدم بدی نبود؛ از قهرمانان جنگ صفین است و ۱۶ بار با پای پیاده حج رفته و اهل نماز صبح در مسجد و مناجات و اهل حدیث بوده و کرسی علمی در کوفه داشته و منبر می رفته و سخنرانی می کرده اما عبدالبطن یعنی برده شکم بود.

 

امام حسین علیه السلام در بدو ورود به کربلا، زمین آنجا را خریداری کردند تا شهادت شان در زمین غصبی نباشد

 

دکتر سنگری با بیان اینکه امام حسین علیه السلام وقتی وارد کربلا شدند اولین کاری که کردند زمین آنجا را به ۶۰ هزار درهم خریدند و فرمودند نمی خواهم خونم در زمین غصبی ریخته شود؛ اظهار کرد: برای همین می گوییم« طبتم و طابت الارض التی فیها دفنتم» و من نکته عجیبی در کتاب رحمت واسعه دیدم و آن اینکه آیت الله بهجت فرمودند «من سند زمین کربلا را دیدم».

 

وی با اشاره به زمین غصبی، مال غصبی و موقعیت غصبی؛ تصریح کرد: در همین نظام ما دریغا که گاهی برخی مقام غصبی دارند و خودشان هم می دانند بهتر از آنان وجود دارد اما تن ندادند بهتر از خودشان در آن جایگاه قرار بگیرد.

 

این پژوهشگر عاشورایی با ذکر این مطلب که مال حرام، رانت خواری و رشوه گرفتن تقابل با اباعبدالله است و رشوه گیران دشمن حضرت هستند؛ ادامه داد: کاش رأفت اسلامی در نظام ما نصیب عده ای نمی شد که میلیاردها ثروت مردم را به غارت بردند و لیست غارتگران کربلا در کتاب «اللتعجب» آمده و بنده آنها را در کتاب «آیینه در کربلاست» فهرست کردم.

 

وی دنیا مداران که دنبال پول و پست و پله هستند را از دیگر گروه هایی دانست که مقابل امام حسین ایستادند؛ ادامه داد: ۶ مسجد در کوفه به شکرانه کشتن اباعبدالله ساخته شد و زنانی شتر قربانی کرد‌ند و در تاریخ مسعودی و تاریخ یعقوبی آمده روزی ۲۰ هزار نفر در فرات غسل می کردند که حضرت را بکشند؛ داعش کیا هستند؟

 

پرخواب ها اراده همراهی با امام زمان را ندارند

 

دکتر سنگری با بیان اینکه به فرموده امام علی علیه السلام در نهج البلاغه دنیامداران اسیر ۶ مسئله هستند که یکی عبدالبطن و دیگری عبدالنوم است؛ افزود: خواب دوست ها و پرخواب ها اراده همراهی با امام را ندارند ‌چنانکه حضرت فرمود" چه بسیار خواب ها که اراده های همراهی را برای تصمیم های بزرگ می شکند" لذا پرخواب ها یاران امام زمان نیستند.

 

 



وی در همین بخش از سخنانش گفت: برخی ها تا دیروقت در هیئت عزاداری می کنند اما از آن طرف نماز صبح شان را از دست می دهند در حالیکه امام حسین علیه السلام در روز عاشورا دو قربانی برای نماز داد و با اینکه می توانستند نمازشان را در خیمه بخوانند اما در وسط میدان خواندند که بگویند برای نماز قیام کردم.

 



این عاشوراپژوه بر جدی گرفتن نماز به ویژه نماز صبح تاکید کرد و گفت: (نقل است) روزی حضرت زهرا سلام الله علیها از کوچه عبور می کردند که صدای شیون شنیدند، پرسیدند چه شده؟ گفتند جوان از دست دادند، حضرت فرمود فکر کردم نماز صبح شان قضا شده که اینجوری عزاداری می کنند.

 

۴ هزار نفر در کربلا فقط سنگ با خود آورده بودند


وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: گروه دیگری که در کربلا بودند؛ مجبوران هستند یعنی نمی خواستند در کربلا باشند و هیچ کار ی هم نکردند لذا گفتند ۴ هزار نفر در کربلا فقط سنگ داشتند و آنها را از دور دست با خود آورده بودند و یک سنگ هم کار حضرت اباعبدالله را تمام کرد و گودال قتلگاه پر از سنگ بود.

 

 

دکتر سنگری در پایان گفت: راه دین سخت است و در این راه ماندن بسیار دشوار؛  انقلابی ماندن مهم است.

کد خبر 1091656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha