صحیفه سجادیه منظومه فکری و تربیتی امام زین العابدین(ع) است

مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: صحیفه سجادیه منظومه فکری و تربیتی امام زین العابدین است که امام سجاد علیه السلام در قالب دعا به دنبال ایجاد نگرش صحیح به زندگی است.

«حجت الاسلام مهدی پودینه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: یکی از منابع مهم و ویژه برای تغییر نگاه انسان به مشکلات و گرفتاری ها صحیفه سجادیه است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان ادامه داد: امام زین العابدین در صحیفه سجادیه نگاه متفاوت نسبت به گرفتارها و مشکلات ما در زندگی دارد.

 

پودینه یادآور شد: امام چهارم می فرمایند گرفتاری ها و مشکلات در زندگی آثار تربیتی و مثبت می تواند داشته باشد.

 

وی به تاکید امام سجاد علیه السلام به نگریستن به مشکلات از جنبه مثبت آن اشاره کرد و افزود: مشکلات گر چه گرفتاری هایی به وجود می آوردند اما آثار تربیتی مثبتی برای ما دارند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه گرفتاری و مشکلات سبب بخشش گناهان می شود، یادآور شد در روایات آمده که ابتلائات ما به بلاها باعث بخشش معاصی ما میشود،

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان یادآور شد: در دعای 15 صحیفه سجادیه امام سجاد می فرمایند: هنگام سلامتی باید سپاسگذار تو باشم و اکنون که بیمار هستم به واسطه این بیماری خداوند گناهان مرا پاک می کند.

وی افزود در بعضی از مواقع مشکلات سبب می شود ما از غیر خدا دل بکَنیم.

 

پودینه تصریح کرد: صحیفه سجادیه منظومه فکری و تربیتی امام زین العابدین است که امام سجاد علیه السلام در قالب دعا به دنبال ایجاد نگرش صحیح به زندگی است.
 

وی به آثار و برکات صحیفه سجادیه در زندگی فردی و اجتماعی اشاره کرد و بیان داشت: امام چهارم در دعای 22 صحیفه سجادیه می فرمایند اگر مرا به خودم واگذار کنی از انجام وظایف خودم نا توان هستم و در آنچه که مصلحت من است همت نمی گذارم.

کد خبر 1091677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha