۵۱ بار ممنوعیت پخش اذان در مسجد ابراهیمی و ۲۳ بار حمله به مسجدالاقصی در ماه آگوست

وزارت اوقاف فلسطین در گزارش ماهیانه خود در ماه آگوست اعلام کرد که صهیونیست ها، ۵۱ بار از پخش اذان در مسجد ابراهیمی جلوگیری کرده و ۲۳ بار به مسجدالاقصی حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین در گزارش ماهیانه خود اعلام کرد: صهیونیست ها، 23 با در ماه آگوست به مسجدالاقصی حمله کرده و 51 بار از پخش اذان در مسجد ابراهیمی جلوگیری کرده اند.

 

در این گزارش آمده است: مستندات دلالت بر هتک حرمت رژیم صهیونیستی علیه مقدسات دارد و اشغالگران و شهرک نشینان بیش از 23 بار به مسجدالاقصی حمله کرده اند. حمله شهرک نشینان به غیر از جمعه و شنبه در دو نوبت صبح و عصر صورت می گیرد.

 

وزارت اوقاف فلسطین گفت: اشغالگران 21 بار نیز از پخش اذان در مسجد ابراهیمی جلوگیری کردند. از سال 1994 میلادی صهیونیست ها، مسجد ابراهیمی را 63 درصد به یهودیان و 37 درصد به مسلمانان دادند.

 

بخش اتاق اذان مسلمانان جزئی از مکان یهودیان است و همین امر باعث شده تا از پخش اذان در این مکان مقدس جلوگیری کنند.

 

وزارت اوقاف فلسطین در گزارش خود همچنین به هتک حرمت مساجد دیگر نیز اشاره کرد از جمله اینکه ارتش رژیم صهیونیستی  ساخت مسجد در حال ساخت در منطقه «قرنه الدعمس» را در بیت لحم متوقف کرد و به مسجد نبی صموئیل حمله کرده و مانع ورود نمازگزاران به این مسجد شده است.

کد خبر 1091691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha