کار ستاد فهما در فعال کردن بخش هنری جشنواره قرآنی ۱۴۵۵ قابل تقدیر است

یک کارگردان سینما گفت: کار ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور به عنوان یک نهاد مسجدی در پررنگ کردن بخش هنری جشنواره قرآنی ۱۴۵۵ بسیار قابل تقدیر است.

«انسیه شاه حسینی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه ارزش کار در حوزه قرآن به مراتب بیشتر از فعالیت سایر جهادگران است، اظهار کرد: البته این ارزشمندی بیشتر به این شرط  محقق می شود که کار خود را با اخلاص و به درستی انجام دهد و نخواهد پشت قرآن پنهان شود.

 

این داور جشنواره ملی قرآنی طرح 1455 با بیان اینکه الحمدالله مدیران ستاد کانون های مساجد کشور در حوزه قرآنی به خوبی کار می کنند و بسیار پرانگیزه و با اخلاص هستند، افزود: متاسفانه شاهد کمکاری برخی از مدیران قرآنی کشور به ویژه مدیران رسانه های قرآنی هستیم که امیدواریم برطرف شود.

 

وی اضافه کرد: باید همه مدیران قرآنی کشور همچون حجت الاسلام والمسلمین استاد قرائتی کار کنند زیرا حاج آقای قرائتی هر هفته با زبانی ساده چند آیه قرآن را به مردم آموزش می دهد، بنابراین مدیران قرآنی کشور نیز باید به خوبی از ظرفیت های کارشناسان دینی و طلاب برای آموزش مفاهیم قرآنی به زبان ساده به عموم مردم استفاده کنند.

 

شاه حسینی در ادامه با بیان اینکه تمام آثار بزرگ علمی و ادبی جهان و حتی انرژی هسته ای در دل قرآن موجود است، یادآور شد: متاسفانه، کمترین استفاده از این مفاهیم عالی صورت نمی گیرد در حالی که ما باید با زبان قرآن مفاهیمی همچون ایستادگی و انقلابی گری را به مردم مان آموزش دهیم.

 

وی در ادامه کار جشنواره ملی قرآنی طرح 1455 برای استفاده از ظرفیت هنر و داستان در بیان مفاهیم قرآنی را ستودنی دانست و گفت: کار خوبی که بچه های مساجد و مدیران و کارشناسان ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در این زمینه انجام می دهند، بسیار مهم است و باید مورد حمایت مدیران قرآنی و رسانه ای کشور قرار گیرد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه باید هر سال 20 مورد از فیلم های جشنواره فیلم فجر در حوزه قرآنی باشد در حالی که چنین نیست، اضافه کرد: نبود چنین وضعیت آرمانی هم در حوزه فیلم و هم در سایر حوزه ها و رشته ها دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها کمکاری و غفلت مدیران قرآنی و رسانه ای کشور است.

 

این داور جشنواره طرح ملی قرآنی 1455 گفت: تلاش ها باید بر این مدار باشد که جشنواره 1455 مفاهیم قرآنی را بسیار جذاب و زیبا و با زبان هنر و به صورت کاربردی به مردم معرفی کند چون مردم به ویژه نسل جوان علاقه مند به هنر و داستان و شعر و عکس هستند.

 

شاه حسینی در پایان گفت: خروجی جشنواره های قرآنی باید دمیدن روح قرآن در میان عموم مردم باشد.

 

کد خبر 1091787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha