بررسی دستگاه های ناموفق در تحقق دولت الکترونیک/ موفقیت بخش خصوصی در کنار نظام اداری فشل ممکن نیست

جق شناس بر لزوم واگذاری امور به بخش خصوصی و تحقق دولت الکترونیک تاکید کرد و گفت: باید دستگاه هایی که در این بخش موفق نبودند مورد بررسی قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز(دوشنبه 15 شهریور) در تقدیر از دستگاه های برتر استان گلستان در جشنواره شهید رجایی اظهار کرد: برخی از دستگاه های اجرایی عملکرد قابل توجهی داشتند و جشنواره شهید رجایی فرصت مغتنمی است تا بخشی از دستگاه های برتر مورد تجلیل قرار گیرند.

 

استاندار گلستان ادامه داد: گرچه تمامی دستگاه های اجرایی عملکرد قابل تقدیر دارند اما گاهی اوقات عملکرد و دستاوردهای دولت ها رنگ و بوی سیاسی به خود می گیرد و در این صورت زحمات چندین ساله کارمندان قربانی این نگاه می شود.

 

وی بیان کرد: در گذر تاریخ وظایف دولت ها کمتر می شود، در واقع دولت ها باید امنیت را تامین کنند تا مردم خود امورات را پیگیری کنند، حتی در برخی از کشورها زیرساخت ها نیز توسط مردم و به وسیله بخش خصوصی انجام می شود.

 

حق شناس به توسعه دولت الکترونیک در گلستان اشاره کرد و یادآور شد: گاهی اوقات توسعه دولت الکترونیک در برخی از بخش ها نمره کمتری به خود می گیرد به دلیل آن است که تعدادی از دستگاه های اجرایی نمی خواهند کار خود را به دفاتر پیشخوان واگذار کنند و برای توسعه دولت الکترونیک گام بردارند.

 

استاندار گلستان از تمامی کارمندان دولت و مدیران دستگاه های اجرایی قدردانی کرد و افزود: کارکنان دولت به ویژه در گلستان در سخت ترین شرایط پای کار خدمت به مردم ایستادند که جای قدردانی دارد.

 

وی بر لزوم واگذاری امورات به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: باید دستگاه هایی که در واگذاری کارها به بخش خصوصی و ارتقای دولت الکترونیک موفق نبودند مورد بررسی قرار گیرند.

 

حق شناس با بیان اینکه دولت پرچمدار توسعه است، بیان کرد: فرقی نمی کند کدام دولت روی کار باشد مسئله مهم آن است که کارمندان ۳۰ سال در بخش های مختلف فعالیت می کنند و اگر بتوانیم به درستی از کارکنان دولت قدردانی کنیم و انگیزه کافی به آنها بدهیم روند توسعه سریع تر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه نظام اداری کارآمد و بخش خصوصی قوی لازم و ملزوم یکدیگر برای توسعه پایدار هستند، متذکر شد: هر زمانی که نظام اداری کارآمد شود، می توان گفت یک گام برای موفقیت بخش خصوصی برداشتیم اما وقتی نظام اداری فشل باشد بخش خصوصی هیچ گاه قادر نیست به وظایف خود عمل کند.

 

کد خبر 1091839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha