کانون رضوی تخصصی سلامت در خط مقدم اهدای تجهیزات و خدمات درمانی به نیازمندان کرونایی

جعفری از ارائه تجهیزات و خدمات درمانی متنوع توسط خادمیاران و یاوران رضوی پزشک و پرستار و خیران به بیماران نیازمند کرونایی در استان اصفهان خبر داد.

«مصطفی جعفری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاریشبستان اصفهان در خصوص تأمین تجهیزات درمانی بیماران بی‌بضاعت کرونایی گفت: ما در استان اصفهان با همکاری تعدادی از کانون‌های  محله‌ای خدمت رضوی و با مرکزیت کانون نذر امام زمان(عج) و همچنین خیران تعداد قابل توجهی کپسول اکسیژن و ملزومات آن، پالس‌اکسی‌متری، دستگاه اکسیژن‌ساز، دستگاه بای‌پپ تهیه و به صورت رایگان در اختیار بیماران نیازمند مبتلا به کرونا قرار دادیم به طوری که قریب به ۳۰ الی ۴۰ درصد نیاز کپسول اکسیژن استان را تأمین کردیم.

 

مسئول کانون رضوی تخصصی سلامت اصفهان افزود: برای هر کانون محله‌ای در شهر اصفهان حدود ۲۰ الی ۲۵ کپسول اکسیژن و برای تعدادی از شهرستان‌ها از جمله شهرضا، سمیرم، فریدن، نائین و ... هم در حد بضاعت، برای هر شهرستان حدود ۱۵ الی ۲۰ کپسول اکسیژن تهیه و به آنها تحویل دادیم تا در اختیار نیازمندان قرار داده شود و همچنین در حاشیه آن محموله کمک‌های دارویی و ۶۰ عدد کپسول اکسیژن و دیگر تجهیزات پزشکی را برای شهر بِنت استان سیستان‌و‌بلوچستان ارسال کردیم. 

 

جعفری در رابطه با چگونگی ارائه خدمات درمانی به نیازمندان خاطر‌نشان کرد: ما در سطح استان حدود ۳۰۰ خادمیار رضوی پزشک و پرستار در تخصص‌های مختلف داریم که در هر ماه بیش از ۴۰۰ الی ۵۰۰ بیمار نیازمند در سطح استان را ویزیت می‌کنند به صورتی که این بیماران بی‌بضاعت توسط کانون‌های محله‌ای و کانون‌های شهرستان‌ها شناسایی و به کانون سلامت معرفی می‌شوند و پس از طی مراحلی با توجه به نوع پوشش بیمه‌ای فرد نیازمند در مراکز درمانی مربوطه به صورت رایگان ویزیت می‌شوند و در صورت لزوم، دارو، خدمات درمانی سرپایی یا بستری در بیمارستان و اعمال جراحی را نیز دریافت می‌کنند. 

 

وی ادامه داد: به طور کلی کانون سلامت سعی در تأمین کلیه نیازهای درمانی بیماران بی‌بضاعت دارد که بخشی از هزینه‌های این امور توسط مددکاری و بخش دیگر را خیران تقبل می‌کنند که به منظور مشارکت در پرداخت هزینه‌های بیمارستان نیازمندان از طرف آستان قدس نیز، شماره شناسه‌ای اعلام شده است تا گامی دیگر در جهت رفع نیاز درمانی مستمندان برداشته شود.

 

جعفری بیان کرد: تعدادی نیروی جهادی در بیمارستان‌ها به عنوان همراه بیمار مستقر کردیم که بیشتر از قشر روحانیون هستند که علاوه بر کمک به کادر درمان، برنامه‌های فرهنگی از جمله برگزاری مراسم روضه‌خوانی در بخش‌های بیمارستان را بر عهده گرفتند تا بیماران را از این فیض عظیم بهره‌مند کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: از جمله کارهای جهادی که کانون سلامت انجام داد، توزیع ۴هزار الی ۵هزار آب معدنی در بین بیماران بیمارستان‌های الزهرا، خورشید، کاشانی، عسگریه، عیسی‌بن‌مریم و ... بود. 

 

جعفری در پایان گفت: از جمله اقدامات دیگری که برای مهار ویروس کرونا انجام دادیم، برگزاری جلسات هم‌اندیشی با حضور یکی از پزشکان متخصص خادمیار در زمینه ویروس‌شناسی بود که ایشان طرح‌ها و برنامه‌های آموزشی به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ارائه دادند و ما کلیه این برنامه‌ها را در اختیار کانون‌ها و مساجد قرار دادیم.

کد خبر 1091840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha