دستگاه های اجرایی برتر در جشنواره شهید رجایی گلستان تجلیل شدند

عابدی از معرفی و تجلیل از دستگاه های اجرایی برتر در جشنواره شهید رجایی گلستان خبر داد و گفت: اداره کل هواشناسی گلستان در این جشنواره رتبه نخست را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «قدرت الله عابدی» ظهر امروز(دوشنبه 15 شهریور) در تقدیر از دستگاه های برتر استان گلستان در جشنواره شهید رجایی اظهار کرد: استان گلستان در بخش برنامه های تحول اداری در دو شاخص از میانگین کشوری بالاتر و در سه شاخص پایین تر از میانگین کشوری است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان ادامه داد: گلستان در اصلاح ساختار سازمانی و در ارتقای سلامت اداری، مسئولیت پذیری در پاسخگویی نسبت به میانگین کشور بالاتر و در شاخص دولت الکترونیک، مدیریت منابع انسانی و استقرار نظام مدیریت عملکرد پایین تر است.

 

وی با بیان اینکه عملکرد گلستان در شاخص های عمومی بالاتر از میانگین کشوری است، افزود: در بین دستگاه های اجرایی شرکت کننده در جشنواره شهید رجایی اداره کل هواشناسی گلستان، استاندارد و اقتصاد و دارایی بیشترین امتیاز را کسب کردند و به عنوان دستگاه های برتر معرفی شدند.

 

عابدی اضافه کرد: همچنین اداره کل ثبت احوال و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از لحاظ شاخص های عمومی بین دستگاه های اجرایی برتر شدند.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان بیان کرد: در گروه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، در گروه تولیدی و خدماتی اداره کل امور مالیاتی، در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت ها اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس و در گروه سلامت و رفاه اجتماعی اداره کل بیمه سلامت و در گروه عمومی و دستگاه قضایی اداره کل منابع طبیعی برتر شده و به عنوان پنج دستگاه برتر در هر یک از گروه های پنج گانه معرفی شدند.

 

وی تصریح کرد: در نهایت از بین همه دستگاه های اجتماعی اداره کل هواشناسی بالاترین عملکرد را از بین 55 دستگاه اجرایی کسب کرده است.

 

عابدی گفت: گرچه همه دستگاه های اجرایی گلستان خدمات شایسته ای داشتند اما از بین دستگاه های اجرایی اداره کل دامپزشکی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان دستگاه های ارائه دهنده خدمات برتر انتخاب شدند.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان خاطرنشان کرد: درصد تحقق ما در شاخص های مختلف از جمله در اصلاح ساختار سازمانی بیش از 79 درصد، در توسعه دولت الکترونیک نزدیک به 60 درصد، در حوزه مدیریت سرمایه انسانی بیش از 62 درصد و در حوزه ارتقای سلامت و مسئولیت پذیری بیش از 68 درصد، نظام مدیریت عملکرد 61 درصد و در شاخصه های عمومی بیش از 64 درصد بوده است.

 

وی گفت: در حوزه دولت الکترونیک کیفیت واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان پایین ترین امتیاز را کسب کرد و با بهبود این وضعیت شاهد رشد دولت الکترونیک خواهیم بود، همچنین در شاخص دولت الکترونیک بیشترین امتیاز در بخش استانداردسازی وب سایت ها و ارائه خدمت در قالب میز خدمت و احراز هویت بود.

 

کد خبر 1091860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha